کد خبر: ۱۴۳۶۳۲
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

عملیات تولید مواد پایه دو صنعت بزرگ بورس آغاز شد/ کارخانه ۵۰۰ هزارتنی کک
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

عملیات تولید مواد پایه دو صنعت بزرگ بورس آغاز شد/ کارخانه ۵۰۰ هزارتنی کک

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از شروع عملیات کارخانه بزرگ ۵۰۰ هزارتنی تولید کک نفتی و دیگر فرآورده‌های پایه دو صنعت بورسی آلومینیوم و فولاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون فدایی دولت در جریان آغاز عملیات اجرای طرح تولید مواد پایه صنعت آلومینیوم و فولاد که سرمایه‌گذار و مجری آن از بخش‌خصوصی است، گفت: طرح جامع مطالعاتی احداث کارخانه ۵۰۰ هزارتنی تولید کک نفتی کلسینه (CPC) و دیگر فرآورده‌های پایه صنایع آلومینیوم و فولاد تهیه و اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آلومینیوم جنوب به مرحله بهره‌برداری رسیده و در آینده با تکمیل چرخه تولید این کارخانه ۱۵۰ هزار تن آلومینیوم مذاب برای تولید انواع ورق‌های عریض، صنایع آلیاژی، پروفیل آلومینیوم، قطعات خودرو در دسترس است، علاوه بر طراحی و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری مرتبط در این حوزه با رایزنی‌هایی از ظرفیت‌های انجمن آلومینیوم نیز برای تبیین قابلیت‌های این منطقه استفاده می‌شود.

حسینی سرمایه‌گذار این طرح نیز گفت: با احداث این کارخانه که در مرحله نخست موجب اشتغال‌ ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم می‌ شود ، دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در تامین CPC (کک نفتی کلسینه) مرتفع و بخش اعظمی از نیاز تامین می‌شود. حدود ۱۲۰ میلیون یورو اعتبار اولیه برای احداث این کارخانه است که به‌طور کامل توسط شرکا تامین می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ