کد خبر: ۱۴۳۶۵۷
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

بررسی مشکل نقدینگی ذوب آهن در شستا و لزوم تامین پایدار مواد اولیه
در بازدید مسئولین شستا و تاصیکو اعلام شد:

بررسی مشکل نقدینگی ذوب آهن در شستا و لزوم تامین پایدار مواد اولیه

مسئولین شستا و تاصیکو در بازدید از شرکت ذوب آهن ضمن اعلام لزوم تامین پایدار مواد اولیه تولید این شرکت از بررسی مشکل نقدینگی توسط هلدینگ شستا خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، رضا مسرور عضو هیات مدیره هلدینگ شستا ، سعید عبودی رئیس هیات مدیره ، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین و هیات همراه از شرکت ذوب آهن اصفهان، خط تولید و پروژه های توسعه بازدید و جلسه ای درباره آخرین وضعیت این شرکت برگزار کردند .

لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در این بازدید گفت :  ذوب آهن برای اولین بار تولید ریل را در کارنامه ثبت و از خروج ارز برای واردات این محصول جلوگیری کرد. تمام قد در خدمت صنعت و از جمله ذوب آهن هستیم چراکه هر چه تولید این شرکت بیشتر باشد رونق ملی را شاهد خواهیم بود .

مسرور عضو هیات مدیره هلدینگ شستا نیز گفت : اقدامات و طرح های که در ذوب آهن برای رونق تولید انجام شده بسیار مثبت است . مشکل نقدینگی "ذوب" در هلدینگ شستا قابل بررسی است و می توان آن را مرتفع کرد . این شرکت با توجه به انجام طرح های توسعه ای در صورتی که مشکل نقدینگی نداشته باشد به ظرفیت تولید اسمی خواهد رسید .

سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین هم گفت : ذوب آهن در چند سال گذشته روند رو به رشدی داشته است و در راستای اقتصاد مقاومتی، پروژه های مختلفی را انجام داده و در بومی سازی نیز دستاوردهای چشمگیری دارد . تنوع و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از راهکارها در شرایط بحران است که به خوبی به انجام رسیده است . افزایش سرمایه و تخصیص معدن سنگ آهن جهت تامین مواد اولیه را از راهکارهای حل مشکلات ذوب آهن در شرایط موجود است و حق این شرکت است که برای تامین پایدار مواد اولیه تولید دچار مشکلات عدیده نباشد .

همچنین منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به اینکه این مجتمع عظیم صنعتی توانایی زیادی در تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دارد، گفت : بسیاری از طرح های توسعه ای در فاز اجرایی قرار گرفته است . اولویت اصلی تامین مواد اولیه است تا بتوانیم ظرفیت اسمی شرکت 3.6 میلیون تنی را تحقق بخشیم .

وی ذوب آهن را یکی از توسعه دهنده های اصلی زیر ساخت های تولید فولاد در داخل دانست و گفت : تولید در این شرکت به روش کوره بلند است و یارانه انرژی دریافت نمی کند . همین این امر باعث شده قیمت تمام شده محصول بالاتر از سایر شرکت های فولادی باشد که از یارانه انرژی برخوردارند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ