کد خبر: ۱۴۳۶۶۳
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

سه اولویت بورس در شرایط بی سابقه / صف خرید سهمی عجیب !
کارشناس بازارسرمایه پیشنهاد داد :

سه اولویت بورس در شرایط بی سابقه / صف خرید سهمی عجیب !

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به افزایش بی سابقه ارزش روز بازار شرکتها و حجم معاملات روزانه سه اولویت را در شرایط بی سابقه بورس پیشنهاد داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین خزلی خرازی با اشاره به رسیدن ارزش روز سهام ناشرین بورسی و فرابورسی و حجم معاملات روزانه بورس ها به 1800 هزار میلیارد تومان و 5 هزار میلیارد تومان در توییتر اعلام کرد: این ارزش بازار و حجم معاملات بی سابقه فرصت عمق بخشی به بازار است که متاسفانه مثل همه دوره های گذشته به آن توجهی نمی شود.

اکنون وقت عرضه سهام مازاد شرکت های تحت کنترل دولت، نهادهای عمومی و شرکت های سرمایه گذاری است. شستا، ساتا، ستاد اجرایی، شرکت های سرمایه گذاری بانک ها، شرکت های سرمایه گذاری متعلق به آستان ها و نهادهای عمومی به راحتی تا 33 درصد شرکت ها را می توانند عرضه عمومی کنند.

فرصت بی نظیری برای پذیرش باقی مانده شرکت های دولتی و عظیم بخش عمومی است. بورس ها و سازمان با تشکیل کمیته های پذیرش فوری و علمیاتی باید عرضه اولیه سهام این شرکت ها را سرعت ببخشند و فرآیندهای کند و دستی و محافظه کاری شدید در پذیرش را کنار بگذارند.

اکنون فرصت تکرار نشدنی برای افزایش سرمایه شرکت ها است. مدیران عموماً محافظه کار شده و طرح تولید و توسعه های بزرگ و جدّی ندارند. افزایش سرمایه از محل آورده و اصلاح ساختارهای مالی و افزایش سرمایه به روش صرفه سهام از اولویت های جدّی مدیران شرکت های پذیرفته شده باید باشد.

بازار سهام ثانویه است و اگر این بازار نتواند به تامین مالی برای رشد پایدار اقتصاد کمک کند، صرفاً یک بازار سوداگرانه خواهد شد. به عنوان مثال امروز سهمی با P/E حدود 185 مرتبه صف خرید بود که 25 ریال سود می هد و قیمت هر سهم آن 470 تومان است!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ