کد خبر: ۱۴۳۶۷۷
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰

مردم منتظر اولتیماتوم بانک مرکزی برای پایان رمز ثابت باشند

مردم منتظر اولتیماتوم بانک مرکزی برای پایان رمز ثابت باشند

درحالی برخی از پایان استفاده از رمز دوم ثابت بانکی از اول بهمن خبر می دهند که بانک مرکزی فعلاً اولتیماتومی برای پایان رمز ایستا و اجباری شدن رمز پویا تعیین نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، طبق سیاست بانک مرکزی و ابلاغ به شبکه بانکی، مشتریان بانکی از اول بهمن دیگر نمی‌توانند از رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی در خریدهای اینترنتی استفاده کنند و باید سریعتر نسبت به فعال سازی رمز پویا اقدام کنند.

برهمین اساس از یکی دو ماه قبل، برخی مشتریان نظام بانکی نسبت به فعال سازی رمز پویای کارت‌های بانکی اقدام کرده و بعضاً با مشکلاتی همراه شده اند و گروهی هم هنوز نسبت به فعال سازی رمز پویا اقدام نکرده اند.

بانک مرکزی قبلاً اول دی را زمان اجباری شدن رمز پویا اعلام کرده بود ولی به دلیل عدم آمادگی بانک ها و عدم فعال سازی رمز پویا از سوی برخی مشتریان این مهلت تمدید و در اطلاعیه ای اعلام شد، استفاده از سرویس پیامک برای دریافت رمز دوم پویا از هفته دوم دی‌ آغاز و به تدریج با اتصال بانک‌ها تا انتهای دی‌ به انجام می‌رسد و در این فاصله کسانی که هنوز آن را فعال نکرده‌اند همچنان می‌توانند از رمز ایستا استفاده کنند.

به گفته یکی از مدیران بانکی، احتمالاً از 10 بهمن، استفاده از رمز دوم ثابت محدودشده و خریدهای اینترنتی با رمز پویا امکان پذیرخواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ