کد خبر: ۱۴۳۷۰۳
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱

پرریسک ترین تابلوی بازار سرمایه هم صاحب شاخص می شود
معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس:

پرریسک ترین تابلوی بازار سرمایه هم صاحب شاخص می شود

معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس از طراحی شاخصی برای اندازه‌گیری و شناسایی دقیق روند تغییرات شرکت های حاضر در پرریسک ترین قسمت یعنی بازار پایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهنام محسنی با اشاره به اهمیت طراحی و انتشار شاخص بازار پایه گفت: به منظور ایجاد امکاناتی نظیر طراحی معیار مناسب برای اندازه‌گیری و شناسایی دقیق روند عمومی تغییرات در بازار پایه فرابورس و ایجاد امکان مقایسه‌پذیری بازار پایه با سایر بازارهای موجود در بورس تهران و فرابورس به نظر می‌رسد موضوع انتشار شاخص برای بازار پایه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه شاخص مورد نظر قرار است قیمت و بازده نقدی (بازده کل) را در بازار پایه منعکس کند، افزود: طراحی ابعاد مختلف این شاخص بر عهده فرابورس قرار گرفته و مقرر شده در محاسبه آن شروع فعالیت بازار پایه به عنوان مبدا محاسبات در نظر گرفته شود.

محسنی با اشاره به اینکه طراحی شاخص بازار پایه در مرحله تایید متدلوژی قرار دارد، ادامه داد: همانند محاسبه شاخص­ کل در بورس تهران و فرابورس ، انجام محاسبات شاخص بازار پایه نیز با توجه به دسترسی شرکت مدیریت فناوری بورس به داده­ های مورد نیاز توسط این شرکت صورت می­ پذیرد اما صحت‌سنجی شاخص محاسبه شده توسط فرابورس انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش، بازار پایه طی چند ماه اخیر و پس از ابلاغ مقررات جدید آن که با هدف ساماندهی بهینه این بازار انجام گرفت، شاهد تغییرات متعددی در جهت افزایش سطح حرفه‌ای‌گری معامله­ گران و ناشران بوده که مواردی نظیر رنگ‌بندی تابلوهای معاملاتی، افزایش محدودیت در نوسان قیمت، امکان فعالیت بازارگردان، لغو محدودیت اعطای اعتبار به مشتری توسط کارگزاران و مجوز ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ