کد خبر: ۱۴۳۷۰۸
۰:۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲

خودروسازان دوساله ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند / انتظار مثبت از انتشار اوراق
کارشناس صنعت خودرو:

خودروسازان دوساله ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان کردند / انتظار مثبت از انتشار اوراق

کارشناس صنعت خودرو گفت: هر چند پرداخت تسهیلات واجب است اما مشکلی را حل نمی‌کند. قیمت گذاری غلط موجب شده خودروسازان همچنان زیان بدهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسن کاکایی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به میزان گفت : طبق قانون زمانی که دولت قیمت گذاری می‌کند و مشخص می‌شود به یک صنعت زیان وارد کرده باید خسارت پرداخت کند. هر چند پرداخت تسهیلات واجب است اما مشکلی را حل نمی‌کند. قیمت گذاری غلط موجب شده خودروسازان همچنان زیان بدهند.

وی افزود: طی دو سال اخیر خودروسازان بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان دیدند و پرداخت تسهیلات ۷ هزار میلیارد تومانی مبلغ ناچیزی است. البته ۵ هزار میلیارد تومانی که مقرر شده به صورت نقدی پرداخت شود به صورت اعتباری است و پولی به خودروساز پرداخت نمی‌شود. بلکه این پول با واسطه به قطعه سازان پرداخت و ضمانت، سود و بازپرداخت آن بر عهده خودرو ساز است.

این کارشناس ادامه داد: خودروسازان تا کنون از اعتبار خود برای تولید استفاده می‌کردند اما به حدی از آن استفاده شده که دیگر چیزی برای استفاده و تولید ندارند. بنابراین اگر تسهیلات پرداخت نشود تولید متوقف می‌شود. اگر چه این کار باید زودتر صورت می‌گرفت با شرایط موجود پرداخت این تسهیلات به پس از عید خواهد رسید.

کاکایی در خصوص انتشار اوراق به خودروسازان گفت: با توجه به زمین‌ها و امکاناتی که خودروسازان دارند و پشتوانه خوبی به حساب می‌آید و در شرایطی که بازار سرمایه برخلاف سایر بازار‌ها رونق دارد مردم اعتماد کرده و از آن استقبال می‌کنند. از طرفی می‌توان از این اوراق برای پروژه‌های بزرگ و توسعه‌ای که نیاز به سرمایه گذاری دارند استفاده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ