کد خبر: ۱۴۳۷۲۷
۹:۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان تصویب شد/ بیشتر از ۲.۸ میلیون
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان تصویب شد/ بیشتر از ۲.۸ میلیون

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از تصویب افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال آینده خبر داد و گفت :حقوق این دو گروه کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اصغر یوسف نژاد درباره مصوبات عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال به خانه ملت گفت: براساس مصوبه کمیسیون، حقوق کارمندان در سال آینده ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و حقوق هیچ یک از کارمندان و بازنشستگان کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نخواهد بود .

وی افزود: براساس بند الف تبصره ۱۲ لایحه بودجه دولت مکلف است افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل اعضای هیات علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشگری شاغل در تمامی دستگاه‌ها و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را به گونه‌ای انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان ۱۵ درصد مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوقی بازنشستگان متناسب سنوات خدمت قابل قبول از ۲۸ میلیون ریال کمتر نباشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: طبق این مصوبه ، تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی ماند و مابه تفاوت ریالی منابع مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کار معین و کار مشخص) نسبت به مبلغ ۲.۸ میلیون تومان به تفاوت تطبیق مذکور اضافه می‌شود. این تفاوت تطبیق برای شاغلین مشمول کسر کسور بازنشستگی است.

یوسف نژاد توضیح داد: طبق این مصوبه حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق بگیران دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها معادل افزایش ضریب ریالی به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

به گفته وی، علاوه بر افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده، حقوق این گروه نیز در همسان سازی رشد خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ