کد خبر: ۱۴۳۷۳۵
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲

افزایش۳۰ هزارتومانی یارانه/تخصیص۲درصد سود شرکتها/مالیات خانه و خودرو لوکس
عضو هیات رئیسه مجلس پیشنهاد کرد:

افزایش۳۰ هزارتومانی یارانه/تخصیص۲درصد سود شرکتها/مالیات خانه و خودرو لوکس

عضو هیات رئیسه مجلس با پیشنهاد افزایش ۳۰ هزار تومانی یارانه از تخصیص دو درصد از سود شرکتهای دولتی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و هزار میلیارد تومان از مالیات خانه ها و خودروهای لوکس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد امیرآبادی فراهانی با انتقاد از نحوه پرداخت کمک معیشتی و پرداخت یارانه بنزین و گلایه بسیاری از مردم نزد نمایندگان به خانه ملت گفت: در جریان بررسی تبصره 14 لایحه بودجه سال آینده توسط کمیته متشکل از مجلس و دولت ، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه اذعان کردند اطلاعی از فهرست دریافت کننندگان یارانه بنزین ندارند.

وی با اشاره به بررسی نحوه پرداخت کمک معیشتی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 99، ادامه داد: بهتر است 5 هزار میلیارد تومان از 31 هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت بنزین در اختیار نهادهای حمایتی قرار گیرد تا یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بیش از 100 هزار تومان شود.

این نماینده مجلس افزود: 26 هزار میلیارد تومان دیگر نیز میان 78 میلیون نفر توزیع و یارانه هر فرد 30 هزار تومان بیشتر شود. در صورت موافقت با این پیشنهاد یارانه نقدی هر ایرانی 75 هزار تومان می‌شود.

امیرآبادی فراهانی درباره افزایش منابع موردنیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 هم توضیح داد: دولت یک درصد از هزینه شرکت‌های دولتی سودده را به عنوان منبع شناسایی کرده بود که پیشنهاد افزایش این رقم به دو درصد در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصویب و منبع جدیدی ایجاد شد که می توان از این اعتبار برای افزایش بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان، رتبه بندی معلمان و.... استفاده کرد.

وی از اختصاص هزار میلیارد تومان برای از بین بردن محرومیت توسط بسیج سازندگی خبر داد که از محل دریافت مالیات خانه‌ها و خودروهای لوکس تامین می‌شود

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ