کد خبر: ۱۴۳۷۳۷
۱۱:۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲

وزارتخانه هم از دریافت مالیات از مسافران خروجی غافل گیر شد / وعده رقم اندک
معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

وزارتخانه هم از دریافت مالیات از مسافران خروجی غافل گیر شد / وعده رقم اندک

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام غافل گیری از مصوبه مجلس مبنی بر دریافت مالیات از مسافران خروجی قول داد در جریان تهیه آئین نامه مبلغ اندکی را نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی تیموری درباره مصوبه جدید مجلس مبنی بر اخذ مالیات از مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند به مهر گفت: این تصمیم غافلگیر کننده و با نظر و اطلاع از قبل وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نبوده و فرایند پیگیری شروع شده است.

وی ادامه داد: مشخص نیست آیا موضوع در لایحه ارسالی بوده و یا اینکه توسط مجلس اضافه شده است. درباره مالیات بر ارزش افزوده بارها با نمایندگان رایزنی کرده و از فراکسیون گردشگری مجلس انتظار داشتیم از این موضوع جلوگیری می‌کردند. ضمن اینکه برای خروج از کشور عوارض گرفته می‌شود و نیازی به اضافه کردن این هزینه نبود .

تیموری افزود: البته هنوز مبلغ مالیات خروج از کشور مشخص نشده و طبق مصوبه مجلس باید در جریان تهیه آئین نامه توسط دولت نهایی شود و می‌توان با رایزنی ، مبلغ اندکی را درنظر گرفت.

براساس این گزارش، در این رایطه محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: منظور از اخذ مالیات از مسافران خروجی ، همان عوارض است منتهی به‌جای این‌که به دولت واگذار شود به بودجه شهرداری‌ها اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ