کد خبر: ۱۴۳۷۶۶
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۵

اثر سه متغیر برون و درون سازمانی بر بورس و پیش بینی اقبال بازار به ۸ صنعت
یک کارگزاری اعلام کرد :

اثر سه متغیر برون و درون سازمانی بر بورس و پیش بینی اقبال بازار به ۸ صنعت

یک کارگزاری با اعلام اثر ویروسی چینی و رشد دلار و گزارش های ۹ ماهه ، پیش بینی کرد این هفته سهام ۸ صنعت بزرگ و کوچک اقبال بیشتری نشبت به دیگر گروه ها داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس که شاخص جدید 411 هزار تایی را ثبت کرده در دومین هفته از بهمن آماده ادامه نوسان و احتمال ورود به کانال  412 هزار تایی شده و در این میان کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و بعد اعلام کرد: بازار هفته گذشته مجددا روندی صعودی داشت و رکوردی جدید را ثبت کرد و شاخص کل وارد کانال بالاتر شد. گزارش های عملکرد 9 ماهه هم که تا حدودی مورد انتظار بازار نبود نتوانست سد راه رشد بیشتر شود.

در بازارهای جهانی اما وضعیت پایان هفته چندان مطلوب نبود و ویروسی جدید در چین ، جهان را در آستانه بحرانی تازه قرار داده است. با توقف حمل و نقل و ورود خروج به چین، بیم کاهش سطح فعالیت های تجاری و صنعتی این غول اقتصادی، بازارهای جهانی به خصوص بازارهای کالایی را تحت تاثیر قرار داده و اثر خوش بینی ها به توافق تجاری در قیمت ها طی سه روز گذشته در بازارهای کالایی از دسته رفته و حال بازارهای جهانی مجددا با چالشی جدید روبرو هستند.

گزارش دومین مورد از ابتلا به این ویروس در امریکا ، طلا را تحریک و بازار سهام امریکا را نیز متاثر کرده است. از طرف دیگر با رشد خزنده دلار به نظر می رسد این روند به صورت کنترل شده ای ادامه داشته باشد.

در بازار سهام، گروه های بزرگ که قبل از انتشار گزارش ها با رشد نرخ ارز و هیجان بازار سهام و البته بعضا به دلیل جلوگیری از افت شدید شاخص ، رشد نسبی را تجربه کرده بودند با ارائه گزارش ها تا حدودی با کاهش شیب صعود مواجه شدند تا بازار به منظور بررسی بیشتر منتظر انتشار گزارش های عملکردی دی ماه بماند. این گزارش ها رگه هایی از رشد نرخ ارز و نرخ های جهانی را خواهند داشت و بازار از لحاظ مقداری نیز شرکت ها را رصد خواهد کرد.

به هرحال با توجه به افت قیمت های جهانی نفت و فلزات، احتمال کند شدن روند گروه های بزرگ وجود خواهد داشت و همچنان شرکت های کوچک ترها می توانند مورد توجه باشند.

در بانکی ها و خودرویی ها که در هفته گذشته روندی مناسب داشتند به نظر می رسد همچنان اخبار مربوط به تجدید ارزیابی ها  می تواند ورود نقدینگی به این گروه ها را تسهیل کند . باید توجه داشت که در خودرویی ها توقف روند زیان آوری برخی نمادها همچون "خزامیا و خساپا" نکته مثبتی است و در صورت ادامه این روند می توان به سود سازی هرچند ضعیف و البته شکننده نمادهایی همچون "خزامیا" خوش بین بود.

در بانکی ها نیز به نظر می رسد نمادهای بزرگ در حال خروج از بحران قبل هستند و البته برخی از نمادهای کوچکتر گروه همچنان شرایط نا مطلوبی را سپری می کنند.

دارویی ها نیز که گزارش های نسبتا مناسبی داشتند و البته از لحاظ نموداری نیز حالت صعودی بسیاری از نمادهای گروه مشهود بود، هفته گذشته معاملات پرتقاضایی را پشت سر گذاشتند و به نظر این هفته نیز مورد توجه باشند.

گروه های بیمه ، انبوه ساز، سیمانی ، کاشی و سرامیک و محصولات کانی غیرفلزی در کنار دیگر گروه های کوچک، همچنان تحت تاثیر نقدینگی موجود در بازار هستند اما باید توجه داشت در انتخاب نمادهای این گروه ها نیاز به دقت بیشتری خواهد است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ