کد خبر: ۱۴۳۸۲۴
۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۶

وزیر اقتصاد: FATF مانند فیفا برای فوتبال است / تلاش دولت برای تصویب لوایح

وزیر اقتصاد: FATF مانند فیفا برای فوتبال است / تلاش دولت برای تصویب لوایح

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه FATF مانند فیفا برای فوتبال و ایکائو برای صنعت حمل‌ و نقل هوایی است گفت: دولت تلاش می کند لوایح مصوب مربوط به FATF را در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب برساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در پاسخ به پرسشی درباره نزدیکی پایان مهلت چهارماهه کارگروه اقدام مالی و اثر عدم تصویب لوایح مرتبط و بازگشت ایران به فهرست سیاه این سازمان به روزنامه ایران گفت: FATF نهاد بین دولت‌ها است که برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم قانون گذاری کرده و نسخه آن برای تمام کشورها است. ایران هم یکی از آنها است.

وی افزود: نمونه این نهادهای بین‌المللی در موضوعات مختلف فراوان دیده می‌شود. نظیر فیفا . آیا در مورد فوتبال برای ایران و سایرکشورها مقررات‌ وضع نمی کند؟ یا در حمل‌ونقل هوایی، ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی) این کار را نمی‌کند؟

این وزیر ادامه داد: ایران، بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است که با تروریسم و پولشویی مخالف بوده و پیشتاز مقابله با آن است. در دیدار با سفیران اروپا و آسیای دور اعلام کردم کافی است مانع از ترانزیت مواد مخدر شویم در آن صورت چه بلایی بر سر اروپا می‌آید. پس این اصل راهبردی ایران است. پولشویی و تأمین مالی تروریسم مذموم است و باید با قاطعیت با آن مقابله کرد. قواعدی هم که وضع شده متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی تدوین شده و به تصویب مجلس رسیده است.

دژپسند خاطر نشان کرد : بر این اساس ، الحاق به کنوانسیون را قبول نکرده و قانون مقابله با تروریسم را وضع کردیم و باید برای اعمال شروط تلاش کنیم .اما در مجموع باید استانداردهای بین‌المللی را بپذیریم. لذا دولت تلاش دارد تا لوایح مصوب مجلس را در مجمع تشخیص مصلحت نیز به تصویب برساند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ