کد خبر: ۱۴۳۸۴۵
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۷

حمایت از سهام
مدیرعامل و معاون شرکت مطرح کردند:

حمایت از سهام"ذوب" وظیفه سهامداران حقوقی است/برنامه های بلند مدت

مدیرعامل و معاون ذوب آهن از توان تولید ۴۰۰ هزار تن ریل در سال، برنامه های بلند مدت صادراتی و وظیفه سهامداران حقوقی برای حمایت از این سهم خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت : این شرکت با تولید سبد متنوع محصول استراتژیک ریل (UIC60،U33، S49 ) طبق آخرین استانداردهای روز دنیا می تواند نیاز راه آهن و خطوط متروی شهری را بصورت کامل تامین کند. بومی سازی تجهیزات آزمایش های غیر مخرب در حوزه ابزار دقیق، اتوماسیون و تجهیزات مکانیکی ریل نیز آغاز شده است

وی افزود: ظرفیت تولید ریل "ذوب" در بخش مترو و راه آهن بیش از ظرفیت داخل است و توان تولید 400 هزار تن ریل در سال دارد که جزء بزرگترین ظرفیت کارگاه های ریل در دنیا بشمار می رود. صادرات محصول ریل به ویژه در منطقه منا، کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا جزء برنامه های بلند مدت است. هم اکنون درخواست تولید ریل از افغانستان وجود دارد و مذاکرات خوبی با کشورهای دیگر صورت گرفته است.

این مقام مسئول عنوان کرد: فولاد ریل در بخش فولاد سازی با اجرای پروژه VD و بالاترین کیفیت تولید پس از فرایند گاز زدایی از طریق ریخته گری به شمش تبدیل شده و در مرحله نهایی نورد می شود . بنابراین تولید محصول ریل 100 درصد در ذوب آهن انجام می گیرد. در پروژه PCI ( تزریق پودر زغال به کوره بلند) نیز حدود 102 کیلوگرم پودر زغال جایگزین کک برای تولید یک تن چدن می شود. جایگزین کردن عدد 150 کیلوگرم پودر زغال به جای کک در دورنما دیده شده که محقق خواهد شد.

نصر درخصوص فعالیت های شرکت مهندسی و پویش ساخت شرکت ذوب آهن گفت: شرکت مهندسی و پویش ساخت شرکت E&C (مهندسی و ساخت) ذوب آهن است که با بهره گیری از تخصص و تجربیات این شرکت مادر صنعتی تاسیس شده و اکنون نیز مجری بسیاری از طرح ها و پروژه های ذوب آهن است. این شرکت در پروژه PCI نقش پررنگی داشت. پروژه های خطوط انتقال پساب از فولادشهر به کارخانه، ساخت مخازن اضطراری آب و تجهیزات جانبی ،افزایش ظرفیت سکوهای ورزشگاه بزرگ فولادشهر و ساخت پاتیل های مورد نیاز در بخش های مختلف  نیز از جمله پروژه های موفق این شرکت در حوزه توسعه محسوب می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پروژه LF و کوره های پاتیلی نیز از شرکت مهندسی و پویش ساخت پیشنهاد های خوبی داریم که این حجم از فعالیت ها نشان از توانمندی و قابلیت این شرکت در اجرای پروژه های گوناگون است. بومی سازی و امکان ساخت دریچه های کشویی پاتیل های فولادسازی نیز توسط مدیریت تحقیق و توسعه ذوب آهن و شرکت مهندسی و پویش ساخت در حال بررسی است و با انجام آن تحول بزرگی در خودکفایی صنعت فولاد رخ خواهد داد. گسترش و توسعه فعالیت های فنی مهندسی و حضور بیش از پیش در پروژه های صنعتی برای ساخت پلنت های فولادی و بومی سازی آن در چشم انداز این شرکت در نظر گرفته شده است.

حمایت از سهام وظیفه سهامداران عمده و حقوقی

همچنین منصور یزدی زاده در برنامه زنده‌رود اصفهان گفت: تولید انواع مختلف ریل برای خطوط بین شهری و مترو یک افتخار بزرگ برای صنعت و باعث افزایش باور به توان داخلی است. تولید ریل بدون مشکل در این شرکت انجام می شود و این باور در وزارت راه و راه آهن ایجاد شده که نیازی به واردات این محصول نداریم . در حال حاضر فولاد ریل و نورد آن با توان داخلی طبق استاندارد جهانی انجام می شود.

وی افزود: ذوب آهن تنها شرکتی است که با روش کوره بلند، فولاد تولید می کند و از یارانه انرژی بهره مند نیست و همین امر رقابت با سایر فولادسازان را سخت کرده است. ضمن اینکه با وجود سهم 10 درصدی در تولید فولاد متاسفانه با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه بوده و این جفایی بر این شرکت بزرگ است .حمایت از سهام وظیفه سهامداران عمده و حقوقی است. ذوب آهن وظیفه شفاف سازی را به خوبی انجام داده و از سهامدارانی که سودآوری این سهام به اندازه مورد نظر آنها نبوده عذر خواهی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ