کد خبر: ۱۴۳۸۸۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

سود سهام عدالت اوایل اسفند واریز می‌شود / پیش‌بینی رقم بیشتر از قبل
معاون سازمان خصوصی‌سازی:

سود سهام عدالت اوایل اسفند واریز می‌شود / پیش‌بینی رقم بیشتر از قبل

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی گفت: از اوایل اسفند پرداخت سود سهام عدالت آغاز و تا پایان سال برای تمامی مشمولان واریز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن علائی در گفتگو با رادیو اقتصاد اعلام کرد: از اوایل اسفند پرداخت سود سهام عدالت آغاز و تا پایان سال برای تمامی مشمولان واریز می شود.

وی افزود: 49 شرکت در سبد سهام عدالت هستند که از این تعداد 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی هستند. به‌ استناد قانون تجارت، سال مالی تمام این شرکتها منتهی به 29 اسفند هر سال است. بنابراین مجمع سالانه این شرکتها تیر هر سال برگزار می‌شود و شرکت های بورسی به‌استناد قانون بورس اوراق بهادار 8 ماه فرصت دارند سود سهام را واریز کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان برآورد دقیقی از میران سود پرداختی در سال جاری داشت اما در سال 95 به‌ازای هر سهم یک میلیون تومانی، 150 هزار تومان و در سال 96 نیز 175 هزار تومان سود تعلق گرفته و پیش‌بینی می‌شود این رقم برای سال جاری بیشتر از سال های گذشته باشد.

علائی اضافه کرد: مشمولان سهام عدالت کسانی هستند که اطلاعات آنها در سامانه سهام عدالت وجود دارد. بر این اساس شمار مشمولان بالغ بر 49 میلیون و 154 هزار نفربوده که البته رقم سهام آنها متفاوت است .اولویت پرداخت سود با مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و بعد از آن سایر مشمولان، سود دریافت خواهند کرد.

وی افزود: 5 میلیون نفر شماره شبای بانکی را برای دریافت سود اعلام نکرده‌اند و باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به‌نشانی www.samanese.ir آن را در این سامانه درج کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ