کد خبر: ۱۴۳۸۸۸
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

تکلیف جدید بانک ها برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

تکلیف جدید بانک ها برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان

رئیس کل بانک مرکزی برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان ضابطه جدیدی تعیین و اعلام کرد مسئولیت عدم رعایت با رئیس شعبه و هیئت‌مدیره بانک خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی با صدور بخشنامه ایی به کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی اعلام کرد: در اجرای الزامات قانون مبارزه با پولشویی و ضوابط اجرای و شفافیت بیشتر نقل و انتقالات بانکی، انتقالات وجوه بالاتر از یک میلیارد تومان درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) ، روسای شعب موظف هستند انتقال وجه را منوط به ارایه اسناد مثبته دال بر هرگونه معامله، قرارداد و یا علت انتقال پول کنند و کپی اسناد انتقال وجه را در پرونده تراکنش مذکور نگهداری کنند.

بازرسان مدیریت‌کل نظارت و اداره مبارزه با پولشویی به صورت نمونه‌ای و موردی نسبت به بررسی نحوه رعایت این بخشنامه در شعب بانک‌ها اقدام خواهند کرد و مسئولیت عدم رعایت بخشنامه با رئیس شعبه و هیئت‌مدیره بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی و سایر مدیران ذی‌ربط خواهد بود.

ماه گذشته نیز بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای انتقال غیرحضوری درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) بیش از 100 میلیون تومان را ممنوع اعلام کرده بود.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ