کد خبر: ۱۴۳۸۸۹
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

گزارش اولیه سازمان هواپیمایی درباره علت سانحه هواپیمای کاسپین

گزارش اولیه سازمان هواپیمایی درباره علت سانحه هواپیمای کاسپین

سازمان هواپیمایی گزارش اولیه‌ جزییات سانحه هواپیمای ام دی ۸۸ هواپیمای کاسپین در پرواز تهران به ماهشهر را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، پرواز شماره ۶۹۳۶ دوشنبه ساعت ۰۶:۴۲ شرکت هواپیمایی کاسپین با هواپیمای بویینگ ام دی ۸۸ از تهران به ماهشهر برنامه‌ریزی شده بود. پس از انجام هماهنگی های پرواز این هواپیما با ۱۳۶ مسافر و ۸ خدمه پروازی در ساعت ۰۶:۴۲ از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد به پرواز درآمده و پس از حدود ۵۰ دقیقیه پرواز و اوج گیری تا ارتفاع ۳۲ هزار پایی، آماده فروند در باند ۱۳ فرودگاه ماهشهر شد.

در این زمان هدایت پرواز به عهده خلبان بوده و پس از فرود در ساعت ۰۷:۳۶ به وقت محلی هواپیما از انتهای باند خارج شده و پس از برخورد با فنس حفاظتی از محیط فرودگاه خارج و در ابتدای بلوار اصلی ماهشهر به بندر امام خمینی در فاصله ۱۰۰ متری باند متوقف شد.

تمامی ۱۴۴ سرنشین هواپیما در سلامت کامل از هواپیما تخلیه شده و با اعلام وقوع سانحه از سوی واحد برج فرودگاه، گروه های امدادی در اسرع وقت در محل حادثه حضور یافته و اقدامات مقتضی صورت پذیرفت و فقط به دو نفر سرنشین آسیب اندکی وارد شده که نیازمند به اقدامات پزشکی خاصی نبودند.

طبق گزارش اولیه سازمان هواپیمایی، باند ۳۱ به عنوان باند قابل استفاده در فرودگاه ماهشهر به خلبان اعلام شده اما بر اساس درخواست خلبان، فرود هواپیما از باند ۱۳ صورت گرفته است.

بر اساس مشاهدات نیروهای فرودگاه، هواپیما مقداری طول باند را از دست داده و پس از فرود در باند ۱۳ پس از برخورد با فنس فرودگاه از محوطه خارج شده و در بلوار نزدیک فرودگاه متوقف شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ