کد خبر: ۱۴۳۸۹۸
۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

گزارش رسمی بانک مرکزی از افزایش ۲.۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

گزارش رسمی بانک مرکزی از افزایش ۲.۱ درصدی قیمت مسکن در تهران

بانک مرکزی در گزارشی از رشد ۲.۱ درصد قیمت مسکن در تهران طی دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بنا بر اعلام بانک مرکزی در دی ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی تهران به ۱۰.۷ هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۱ و ۵۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش داشت.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا حاکی ازآن است که از مجموع ۱۰۶۸۷ واحد مسکونی،‌واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

تعداد معاملات در دی ماه ۹۸ به حدود ۶۰ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۵.۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران و  کل مناطق شهری  موید رشد به ترتیب ۲۹ و ۳۰.۹ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ