کد خبر: ۱۴۳۹۱۲
۱۲:۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

یک دانشجوی ایرانی دیگر هنگام ورود به آمریکا بازداشت شد

یک دانشجوی ایرانی دیگر هنگام ورود به آمریکا بازداشت شد

در ادامه روند بازداشت دانشجویان ایرانی در مرزهای وروی آمریکا، یک دانشجوی ایرانی دانشگاه میشیگان در زمان ورود به خاک آمریکا بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میشیگان رادیو، علیرضا یزدانی دانشجو دکتری دانشگاه ایالتی میشیگان پس از متوقف شدن توسط مأمورین گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا در فرودگاه مترو دیترویت با اخراج از خاک این کشور روبرو است.

وکیل یزدانی گفت: موکل وی دارای روادید معتبر و مجوز ورود به آمریکا از طرف دانشگاه میشیگان است اما در حین ورود توسط مامورین گمرک و حفاظت از مرزها مورد بازداشت قرار گرفته است.

اداره گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا در توجیه این اقدام اعلام کرد: به دلائل متعدد دانشجویان ایرانی ورودی به خاک آمریکا را غیرقابل پذیرش معرفی می‌کند. از جمله این دلائل مسائل بهداشتی، سوابق کیفری و دغدغه‌های امنیتی است.در همه موارد فرد متقاضی باید اثبات کند شرایط احراز ورود را دارد.

در مهر سال جاری اعلام شد، روادید دست کم ۱۲ دانشجوی ایرانی که قرار بود برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را در رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر در سال تحصیلی جدید آغار کنند بطور ناگهانی لغو و از پرواز آن‌ها به آمریکا ممانعت شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ