کد خبر: ۱۴۳۹۲۳
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

پیش بینی اقبال بازار به صنعت پرطرفدار + عامل محرک تقاضا و حمایت از بورس
مشاور سرمایه گذری اماکو بررسی کرد:

پیش بینی اقبال بازار به صنعت پرطرفدار + عامل محرک تقاضا و حمایت از بورس

مشاور سرمایه گذری اماکو با اشاره به وضعیت معاملات امروز بازار سهام از پیش بینی عدم ریزش سنگین شاخص، اقبال به صنعت پرطرفدار و عامل محرک تقاضا و حمایت از بورس در دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر(اماکو) درخصوص وضعیت امروز معاملات بازار سهام اعلام کرد: شاخص کل با رشد 6471 واحدی به رقم 427 هزار و 139 رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس هم 3.9 و 1.7 هزار میلیارد تومان بود. توجه فعالین بازار بیشتر به دو گروه خودرویی و بانکی بود و در پیش گشایش، صف های خرید چند میلیونی برای نمادهای بانکی چیده شد.

ارزش بالای معاملات و نقدینگی زیادی که اخیرا وارد بازار شده دیگر فرصت اصلاح به بازار نمی دهد و سهام تنها پس از یک اصلاح کوتاه مجددا با افزایش تقاضا به محدوده مثبت قیمتی باز می گردد. دو گروه سیمانی و دارویی امروز کمتر مورد اقبال بودند و در مقابل  قندی ها و غذایی ها با رشد قیمت همراه شدند. نمادهای بزرگتر بازار نیز همچون "ومعادن، وامید و کگل" با افزایش تقاضا روبرو شدند و بطور کلی تقاضا بر عرضه برتری داشت.

در بازارهای رقیب اما دلار روند رو به رشد  آرامی را از سر گرفته و امروز نیز در سطح 13700 تومان معامله شد. رشد دلار در بازار آزاد سبب شد طبق انتظار گزارش های دی ماه شرکت ها به مراتب نسبت به گزارش های آذر بخصوص شرکت های صادرات محور بهتر باشد. سکه نیز در کف قیمت 5 میلیون تومان قرار دارد در حالی که در بازارهای جهانی انس طلا در محدوده 1270 دلار در نوسان است.

اما به دنبال گسترش ویروس کرونا ریزش قیمت کالاهای پایه در جهان ادامه دارد. مس نسبت به سقف در هفته‌های اخیر تاکنون 600 دلار به ازای هر تن افت داشته است. نفت نیز افت بیش از 12 دلاری به ازای هر بشکه را نسبت به سقف قیمتی یک ماه گذشته تجربه کرده است. مس هم اکنون در سطح 5750 دلار و نفت برنت نیز در قیمت 58 دلار در حال داد و ستد است. البته به نظر می رسد این سطح از واکنش، کمی احساسی است و به زودی قیمت ها به روال قبلی باز بر می گردد.

در بورس کالا به دلیل افزایش قیمت دلار نرخ محصولات تولیدی افزایش یافته است. ورق گرم بین 5.6 تا 5.8 میلیون تومان قیمت خورد. مفتول مس هم به 75.6 میلیون تومان رسید. با رشد قیمت دلار در بازار آزاد، دلار نیمایی نیز افزایش یافته و به 12100 تومان رسیده است.

در حوزه اخبار، انتقال وجه بیش از یک میلیارد تومان بصورت درون بانکی و بین بانکی (ساتنا) باید همراه با درج بابت و ارایه اسناد مثبته به شعب بانک‌ها باشد. این امر در راستای مبارزه با پولشویی در دستور کار قرار گرفته است. طرح خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای هم اعلام وصول شد.

آمار بانک مرکزی از معاملات بازار مسکن در دی ماه حکایت از متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳.۸ میلیون تومان داشت که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل معادل ۲.۱ و ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

برای هفته آینده به نظر می رسد با توجه به چرخش نقدینگی به سمت گروه بانکی اقبال از این گروه ادامه دار باشد. گزارش های رسیده نیز حاکی از آن است که تراز سود سپرده ها و درآمد تسهیلات اعطایی بهبود یافته است. بنابراین در نبود ریسک سیستماتیک خاص انتظار می رود رشد شاخص با تمرکز بر دو گروه خودرویی و بانکی ادامه داشته باشد. با توجه به عدم رشد محسوس نمادهای بزرگ و شاخص ساز در دو هفته آینده نمی توان ریزش سنگینی را برای بازار متصور بود از طرفی رشد نرخ دلار محرک تقاضا و حمایت خوبی برای بازار محسوب خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ