کد خبر: ۱۴۳۹۲۸
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۸

۷۵ درصد خریداران محصولات سایپا با اینترنت خانگی ثبت نام کردند

۷۵ درصد خریداران محصولات سایپا با اینترنت خانگی ثبت نام کردند

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام‌ محصولات سایپا با اینترنت خانگی صورت گرفته، گفت: صرف خرید از منزل به معنی عدم واسطه گری نیست اما پیگیری تا حدی موجب خرید خریداران واقعی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رامین نورقلی پور گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح‌های فروش فوری سایپا موجب می شود سند خودرو تا یک سال در رهن این خودروساز باقی بماند بنابراین فروش در بازار توسط مشتری امکان‌پذیر نیست. به منظور کاهش واسطه گری و رسیدن محصول به دست مصرف کننده واقعی، سایپا راهکارهای دیگری را نیز در نظر گرفته از جمله اینکه خریدار نباید در فاصله ۱۸ ماه گذشته خرید دیگری انجام داده باشد.

وی ادامه داد: این تدابیر اگرچه اثر ملموسی بر ترافیک مراجعان ندارد اما اقداماتی است که در جهت کنترل بازار و به منظور کاهش دلالی و واسطه‌گری و رسیدن خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی در طرح های فروش سایپا و دیگر خودروسازان صورت می گیرد اما شاید کماکان به راهکار واقعی رفع این معضلات نرسیده ایم.

این نماینده مجلس افزود: افزایش تولید و تحویل خودرو و طرح های متنوع فروش خودروسازان همزمان با تحویل خودروهای معوق اقدامات موثری است که در جهت کاهش و فروکش حباب قیمت های کاذب و نیز واسطه‌گری صورت گرفته است. درواقع افزایش تولید و تحویل پیش فروش های سابق، تنها راهکاری که در حال حاضر بصورت تئوری برای کنترل و مدیریت بازار وجود دارد.

نورقلی پور با بیان اینکه میزان تولید کماکان با میزان تقاضا برابری ندارد، تصریح کرد: نیاز داریم سالانه حداقل حدود ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو ارائه دهیم که متاسفانه شرایط  به گونه ای است میزان تولید کمتر از این مقدار است. از طرفی سرمایه ها به سمت بازار خودرو هجوم آورده و فضای خاصی را در بازار خودرو ایجاد کرده است.جلساتی را با وزیر صنعت و معاونان به منظور مدیریت بازار برگزار کرده و امیدواریم بتوانیم با افزایش ظرفیت های خالی در داخل، تولید را بیش از پیش افزایش دهیم تا وضعیت بازار بهبود یابد.

وی گفت: بررسی های آماری نشان می دهد بیش از ۷۵ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید خودروهای سایپا از منازل و با اینترنت شخصی و خانگی صورت گرفته است. صرف خرید از منزل به معنای عدم انجام خرید به منظور سرمایه گذاری یا واسطه گری نیست این مسائل در جامعه وجود دارد و عملا نمی توان برای حذف آن کار خاصی انجام داد اما پیگیری این موضوع تا حدی موجب خرید خریداران واقعی و کاهش دلالی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» مهندس بیکار | ساعت ۲۲:۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
پاسخ
این نوع پیش فروش ، روش درستی نیست
» مهندس بیکار | ساعت ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
پاسخ
در ۲۰ ثانیه ظرفیت سایت تکمیل میشع !!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ