کد خبر: ۱۴۳۹۳۰
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۹

ترامپ: در صورت عمل به توصیه های بولتون وارد جنگ جهانی ششم شده بودیم

ترامپ: در صورت عمل به توصیه های بولتون وارد جنگ جهانی ششم شده بودیم

ترامپ با اعلام اینکه جان بولتون از کاخ سفید اخراج شده ، گفت: اگر به توصیه های وی عمل می کردم وارد جنگ جهانی ششم شده بودیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ترامپ در واکنش به اظهارات اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق که در کتاب آماده انتشار اعلام شده با چند توئیت‌ اعلام کرد : فردی که سال‌ها قبل نتوانست به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل ، تأیید صلاحیت مجلس سنا را دریافت کند و پس از آن برای هیچ پست دیگری تأیید صلاحیت نشد، التماس کرد شغلی به وی بدهم که نیازی به تأیید سنا نداشته باشد. این شغل با وجود مخالفت بسیاری دادم.

بولتون پست را گرفت و به اشتباه در تلویزیون از روش لیبی برای کره شمالی صحبت کرد و در دیگر قضاوت‌ها هم مرتکب اشتباهات زیادی شد. صراحتا" اعلام می کنم وی اخراج شد. چون اگر به توصیه ها عمل می کردم وارد جنگ جهانی ششم شده بودیم. بولتون بعد از اخراج از کاخ سفید ، بلافاصله کتابی زننده و نادرست و پر از اطلاعات طبقه‌بندی شده امنیت ملی می‌نویسد. چه کسی چنین کاری می‌کند؟

چرا جان بولتون مدت‌ها پیش درباره این اراجیف شکایت نکرد؟ یعنی زمانی که به‌طور علنی کنار گذاشته شد.

براساس این گزارش، جان بولتون درحالی شهریور برکنار شد که مدعی شده ترامپ به وی گفته بود کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

این ادعا موجب احضار وی به جلسات استیضاح ترامپ در سنای آمریکا و ادای شهادت شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ