کد خبر: ۱۴۳۹۳۵
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۹

هیچ ایرانی مبتلا به ویروس کرونا نیست / سرنوشت ۸۰ نفر و چند توصیه
سفارت ایران:

هیچ ایرانی مبتلا به ویروس کرونا نیست / سرنوشت ۸۰ نفر و چند توصیه

سفارت ایران در چین با اعلام اینکه تاکنون هیچی فرد ایرانی به ویروس کرونا مبتلا نشده درباره سرنوشت ۸۰ ایرانی توضیح داد و چند توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سفارت ایران در چین با صدور اطلاعیه ای درباره ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون هیچ کدام از ایرانیان مقیم چین به ویروس کرونا مبتلا نشده و ۸۰ ایرانی در شهر ووهان کانون شیوع ویروس کرونا حضور دارند که سفارت در تماس مستمر، پیگیر وضعیت و سلامت آنها است.

اقدامات و پیگیری های متعددی در خصوص امور و درخواست های ایرانیان مقیم چین در حال انجام است و درخواست خروج، مهر خروج سربازی، حمایت های معیشتی و بهداشتی در حال پیگیری است که برخی از این موارد انجام شده اما حصول تمام درخواست ها نیازمند همکاری سایر نهادها نیز هست.  

به دلیل ریسک بالای ابتلا و انتشار بیماری طی فرایند جابجایی گروهی افراد، خروج اتباع خارجی از ووهان از سوی مقامات محل و سازمان جهانی بهداشت توصیه نمی شود با وجود آن سفارت در حال بررسی و اجرای گزینه های مختلف جهت متقاضیان خروج از ووهان است. جهت مبارزه با شیوع این ویروس، تعطیلات عید بهاره چین تمدید شده لذا به هموطنانی که قصد سفر به چین دارند توصیه می شود سفر خود را به تعویق بیاندازند.

اکثر دانشگاه های چین ترم جدید را با تاخیر آغاز خواهند کرد. لذا دانشجویانی که هم اکنون در ایران هستند، پیش از عزیمت از زمان شروع ترم جدید اطلاع حاصل کرده و جهت مراجعت به چین تعجیل نکنند.

به علت دوره پنهان این ویروس ضروری است هموطنانی که از چین به ایران مراجعت می کنند مراقبت های ویژه به مدت دو هفته انجام داده و در صورت مشاهده علائم ابتلا با مراکز درمانی تماس حاصل کنند.  

سفارت و کنسولگری های ایران در چین بطور مستمر آخرین وضعیت شیوع ویروس را رصد کرده و متناسب با آخرین وضعیت، در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ