کد خبر: ۱۴۳۹۳۷
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۹

رسوب ۵ میلیارد دلاری پول ناشی از صادرات ایران در بانک مرکزی عراق
سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی خبر داد:

رسوب ۵ میلیارد دلاری پول ناشی از صادرات ایران در بانک مرکزی عراق

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اثر تحریم ها تحریم‌ها گفت : ۵ میلیارد دلار از پول ناشی از صادرات در بانک مرکزی عراق رسوب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حمید حسینی با اشاره به اینکه پول گاز و برق صادراتی ایران به عراق به حساب بانک مرکزی این کشور واریز می‌شود به ایرنا گفت: ‌تحریم‌ها مانع از امکان برداشت پول می‌شود و 5 میلیارد دلار در بانک مرکزی عراق رسوب کرده است.

وی افزود: اتفاق های اخیر عراق باعث شده فضا نا امن و تجارت کاهش یابد اما د ر صادرات به اقلیم کردستان عراق، آرامش حکمفرما بوده و بازسازی‌ها ، کاهش صادرات را جبران کرده و آمار صادرات ۱۰ ماهه شامل هشت میلیارد دلار است. عمده صادرات هم گاز، ‌برق و فرآورده‌های نفتی بوده و هر مقدار فرآورده ‌بسیار با کیفیت که در بورس به مقصد اقلیم کردستان عرضه شده ‌به فروش رفته است.

حسینی ادامه داد: بخش خصوصی می‌تواند پول صادرات فرآورده‌ها به عراق را به کشور وارد کند و مشکلی نیست اما شرایط برای انتقال پول صادرات برق و گاز متفاوت است. دو قرارداد دولت ایران با دولت عراق در زمینه صادرات گاز و برق وجود دارد و برای پرداخت پول برق و گاز صادراتی، ‌ایران و عراق شیوه ای طراحی کرده‌اند که پرداخت پول نیز در آن انجام می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ