کد خبر: ۱۴۳۹۵۱
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲

پیش بینی وضعیت ۶ صنعت و احتمال سردرگمی در بخشی از بورس
یک کارگزاری اعلام کرد:

پیش بینی وضعیت ۶ صنعت و احتمال سردرگمی در بخشی از بورس

یک کارگزاری با اعلام احتمال سردرگمی در بخشی از بازار سرمایه ، وضعیت ۶ گروه بورسی مانند فلزات اساسی ، بانک ، خودرو و... را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران درحالی امروز را با رکورد جدید و 427 هزار واحدی شاخص شروع می کند که کارگزاری آبان درباره روزهای قبل و بعد بازار اعلام کرد: طی هفته گذشته و به رغم افت قیمت های جهانی ، مجددا رشد قیمت ها به خصوص در گروه های غیر کالایی رخ داد و در گروه های کالامحور نیز شرکت های با سرمایه پایین تر همچنان مورد توجه بودند . در این میان بازار پس از مدت ها مهمانی جدید داشت و عرضه اولیه "فروی" با رکوردی جدید در تعداد خریداران (یک میلیون و 198 هزار و 835 نفر) همراه شد.

اما در بازارهای جهانی وضعیت بحرانی است و افت پیوسته قیمت ها با تشدید هراس از ویروس مهلک ادامه دارد. تعلیق فعالیت ها و ارتباط چین با دیگر کشورها باعث شده تقاضا در بازار مواد خام افت کند و بهای نفت، مس و سایر فلزات کاهش یابد. در بازار ارز نیز رشد خزنده قیمت ها ادامه دارد و به نظر می رسد این روند در ماه های آینده نیز دنبال شود.

در حوزه سیاسی همچنان سرنوشت لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی مبهم است و تا حدودی بازار ارز نیز در رابطه با نتایج تصمیم در این رابطه محتاط خواهد بود.

اما گروه های کالایی بازار سهام ، ریزش بازار جهانی را جدی نگرفتند و بیشتر چشم به تحرکات کم عمق بازار ارز داشتند. در معدنی ها شاهد رشد بزرگتر های گروه بودیم که تاکنون رشد چندانی را نیز تجربه نکرده اند و البته گزارش های دی ماه نیز موید بهبود نسبی وضعیت این شرکتها است.

در فلزات اساسی نیز وضعیت مشابه ای حاکم بود و "ذوب" که از رشد بازار بهره ای نبرده، مورد توجه قرار گرفت و کوچکترها نیز روند بهتری داشتند و به نظر می رسد این روند در این هفته با شیبی کمتر ادامه داشته باشد.

معاملات پالایشی ها کم رمق است و افت نفت نیز به صورت سنتی نمادهای این گروه را کند خواهد کرد. در محصولات شیمیایی هم به نظر نمادهای کوچک همچنان شانس بیشتری داشته باشند.

در بانکی ها و خودرویی ها که هفته گذشته خوش درخشیدند به نظر روند مثبت تک نمادها تکرار شود و همچنان شرکت های دارای تجدید ارزیابی دارایی ها ، تقاضا داشته باشند. در دیگر گروه های بازار نیز همچنان تک نمادها مورد توجه خواهند بود.

در این میان باید توجه داشت که حجم نقدینگی فعال در بازار قابل توجه بوده و با توجه به رشد شدید نقدینگی تازه وارد ، نیاز به گسترش افقی و بورسی شدن شرکت های جدید خصوصا شرکت های بزرگ بیش از پیش حس می شود.

رشد یکپارچه بازار بدون توجه به تحولات بنیادی چندان موضوع مثبتی نیست و به نظر می رسد رفتار بازار به مرور به سمت واقعی شدن انتظارات پیش رود. احتمال رشد نرخ ارز و افت اخیر جهانی ها وضعیتی پیچیده را پیش روی فعالان قرار داده و احتمالا در هفته پیش رو اندکی سردرگمی در بازار به خصوص در گروه های متاثر را تجربه کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ