کد خبر: ۱۴۳۹۹
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۵/۱۱

هند یک میلیون تن سنگ آهن از شرکت بورسی گل گهر وارد می‌کند
رویترز:

هند یک میلیون تن سنگ آهن از شرکت بورسی گل گهر وارد می‌کند

شرکت هندی کیوکل اعلام کرد در مراحل پایانی مذاکرات با شرکت بورسی گل گهر برای خرید یک میلیون تن سنگ آهن از این کشور قرار دارد. .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رویترز اعلام کرد شرکت هندی کیوکل اعلام کرد قصد دارد یک میلیون تن سنگ آهن از معدن گلگهر ایران خریداری کند. قرار است نخستین محموله سنگ آهن ایران ماه میلادی آینده به این شرکت تحویل شود.

شرکت دولتی کیوکل هند کنسانتره و گندله سنگ آهن تولید می کند و محصولات خود را علاوه بر عرضه در بازار داخلی به ایران و تایوان و برخی کشورهای دیگر صادر می کند.
 
مالی کاترچی مدیرعامل کیوکل گفت: ما در مراحل پایانی مذاکرات با شرکت معدن گلگهر ایران برای واردات یک میلیون تن سنگ آهن هستیم. انتظار می رود در یک ماه آینده قراردادی در این زمینه منعقد شود.
 
به گفته وی نخستین محموله سنگ آهن ایران یک هفته پس از امضای قرارداد به مقصد هند ارسال خواهد شد. 
سنگ آهن ارسالی از ایران از معدن گلگهر در استان کرمان برداشت خواهد شد.
 
کاترچی با بیان این که سنگ آهن ایران در فاصله چهار روز از بندر عباس به مانگالور هند می رسد گفت: انتظار دارد 2 میلیون تن گندله سنگ آهن به ایران بفروشد. ما در حال حاضر 50 هزار تن گندله به ایران صادر کرده ایم و انتظار داریم 1 تا 2 میلیون تن گندله بیشتر به ایران بفروشیم.
 
شرکت فولاد مبارکه اصفهان خریدار گندله تولیدی شرکت کیوکل بوده است.ایران هر سال 22 میلیون تن گندله سنگ آهن تولید می کند و 8 تا 9 میلیون تن نیز برای تامین نیاز خود از خارج وارد می کند.
 
انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ