کد خبر: ۱۴۳۹۹۲
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲

افزایش قیمت سهم آمازون جف بزوس را به ثرتمندترین فرد جهان تبدیل کرد

افزایش قیمت سهم آمازون جف بزوس را به ثرتمندترین فرد جهان تبدیل کرد

افزایش ۱۳.۲ میلیارد دلاری قیمت هر سهم شرکت آمازون موجب شد تا جف بزوس بار دیگر به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل و جایگزین بیل گیتس شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین معاملات بورس نیویورک، قیمت هر سهم گروه آمازون به دلیل گزارش بسیار مثبت سودآوری در سه ماهه پایانی سال قبل با ۱۲ درصد افزایش به ۲۱۰۰ دلار رسید و موجب شد ثروت جف بزوس طی ۱۵ دقیقه با افزایش ۱۳.۲ میلیارد دلاری به ۱۲۹.۵ میلیارد دلار برسد و بار دیگر ثروتمندترین فرد جهان تبدیل و جایگزین بیل گیتس شود.

براساس این گزارش، وی با وجود اجبار به واگذاری بخشی از سهام آمازون به همسر سابق ، بازهم با مالکیت ۱۲ درصدی ، بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت با ارزش روز یک تریلیون دلاری بوده و مالک شرکت فضایی بلو اورجین با ارزش سهام حدود ۶.۲ میلیارد دلاری است .

مک کینزی بزوس همسر سابق وی که مالک چهار درصد سهام آمازون است با ۳۷.۱ میلیارد دلار ، بیست و چهارمین فرد ثروتمند جهان است .

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز به با افزایش سهام این نماد ۲.۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شد اما پس از رشد ضعیف سودآوری فیس‌بوک در سه ماهه پایانی سال، ارزش ثروت مارک زاکربرگ حدود چهار میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

اخیرا فیس بوک در راه اندازی ارز دیجیتالی خود موسوم به "لیبرا" با مخالفت‌های شدیدتری در داخل آمریکا و اروپا مواجه شده و همین مساله باعث کاهش تمایل معامله گران به خرید سهام این شرکت شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ