کد خبر: ۱۴۳۹۹۵
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲

بدهی ۹ هزار میلیاردی ایران خودرو تا پایان سال آینده صفر می شود
مدیرعامل شرکت :

بدهی ۹ هزار میلیاردی ایران خودرو تا پایان سال آینده صفر می شود

مدیرعامل ایران خودرو از داخلی سازی ۵۰ قطعه با فناوری بالا، صفر شدن بدهی ۹ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال آینده و کاهش تدریجی بازه‌ تسویه با قطعه سازان از ۱۲۰ به ۶۰ روز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی از داخلی سازی ۵۰ قطعه با فناوری های تک وارداتی در ایران خودرو خبر داد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تمرکزی که بر این فضا شکل گرفته به زودی روند روبه رشد داخلی‌سازی قطعات خودرو آشکارتر می شود. اقدامات انجام شده نشان می‌دهد ۶ قطعه که در میز اول تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو هدف‌گذاری شده بود به تولید انبوه رسیده و در خط تولید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی افزود: هشت قطعه از قطعات مهم خودرویی توسط مجموع وزارت دفاع داخلی سازی شده و در اختیار ایران خودرو قرار گرفته است به طوری از ورود قطعات بی کیفیت به خطوط تولید حتی اگر منجربه توقف خط شود، جلوگیری خواهیم کرد و عامل این موضوع نیز باید هزینه آن را بپردازد. در موضوع تسویه مطالبات قطعه سازان با تمهیداتی هزار میلیارد تومان از تسویه ۱۲۰ روزه کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: ۲.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار تمام و کمال به شبکه تامین تزریق خواهد شد و یک ریال هم صرف امور داخلی ایران‌خودرو نخواهد شد. مجموع بدهی ایران خودرو ۹ هزار میلیارد تومان است، بنا داریم تا پایان سال آینده این بدهی را به صفر برسانیم ضمن اینکه بازه‌های تسویه با قطعه سازان به تدریج از ۱۲۰به ۶۰ روز و کمتر کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ