کد خبر: ۱۴۴۵۰
۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۵/۱۳

وزیر جهاد کشاورزی واردات شکر را تایید کرد

وزیر جهاد کشاورزی واردات شکر را تایید کرد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین نیاز داخلی و ذخایر استراتژیک به بیش از ۶۰۰ هزار تن واردات نیاز داریم که نیمی از آن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تامین نیاز کشور وارد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از تسنیم، محمود حجتی در حاشیه دیدار با مسئولان بخش کشاورزی کشور چین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای کوتاه کردن فاصله تولید تا توزیع باید برنامه ریزی های گسترده ای انجام شود، افزود: افزایش و ارتقای توانمندی های تعاونی های کشاورزی برای مدیریت زنجیره تولید تا توزیع از بهترین راهکارهای مقابله با واسطه گری است.

وی‌گفت: طرح ایجاد فروشگاه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در برخی استان ها و شهرهای کشور ازجمله سنندج اجرا و در این شهر دو بازار عرضه مستقیم محصولات با همکاری تعاونی های کشاورزی ایجاد شده است.قرار است سازمان مرکزی تعاون روستایی با همکاری تعاونی‌های کشاورزی فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در تمام مناطق کشور ایجاد کند.

حجتی در خصوص واردات شکر گفت:برای تامین نیاز داخلی و ذخایر استراتژیک به بیش از 600 هزار تن واردات نیاز داریم که نیمی از آن توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران برای تامین نیاز کشور وارد خواهد شد، ضمن اینکه واردات شکر مانند سال‌های قبل آزاد نیست و تنها متناسب با نیاز کشور وارد خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاورزی از جمله برنج و شکر با دیگر محصولات و کالاها متفاوت است، گفت: اصلاحیه‌ای برای ثبت سفارش واردات این محصولات از لحاظ میزان و زمان تمدید ثبت سفارش به دولت پیشنهاد داده‌ایم، چرا که باید زمان ثبت سفارش محصولات کشاورزی نهایتا سه ماهه باشد.

حجتی افزود: درصورت تمدید زمان ثبت سفارش حداقل باید یک یا نهایتا دو ماه این زمان بندی تمدید شود و معتقدیم این زمان‌بندی نباید 18 ماه و بیش از آن طول بکشد.

وزیرجهادکشاورزی درباره اظهار نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر افزایش قیمت 6 درصدی محصولات کشاورزی نیز اضافه کرد: در حال حاضر ما برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی نداریم، ضمن اینکه اگر لازم باشد قیمت محصولی افزایش یابد، این تقاضا باید به ستاد تنظیم بازار اعلام و با نظر دولت تعیین تکلیف شود. در واقع هر یک از محصولات کشاورزی که نیاز به افزایش قیمت داشته باشند، در سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قیمت نهایی‌شان مشخص و به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد.

حجتی با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور گفت: ما چندی پیش با شیوع بیماری آنفولآنزای پرندگان در میان مرغ‌های خانگی استان مازندران با مشکلاتی روبه رو شدیم اما خوشبختانه دستگاه‌های مسئول واکنش به موقع نشان دادند و موفق به کنترل آن شدیم.

وی در پایان کفت: در حال حاضر شرایط برای صادرات گوشت مرغ به کشورهای هدف فراهم است و صادرات با سهولت انجام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ