کد خبر: ۱۴۵۰۱
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۵/۱۶

ادعای یک خودرو ساز درباره افزایش قطعی قیمت خودرو و زمان حضور خارجی ها

ادعای یک خودرو ساز درباره افزایش قطعی قیمت خودرو و زمان حضور خارجی ها

مدیرعامل یک شرکت خودرویی با اعلام اینکه فعالیت گسترده خودروسازان خارجی دو سال طول خواهد کشید،ادعا کرد قیمت خودرو نه تنها کاهش نخواهد نیافت بلکه با توجه به چند عامل قطعا" افزیش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام شریعت در جریان برگزاری نشست مطبوعاتی گفت : درحالی دولت در صدد یکسان سازی نرخ ارز است که این سیاست نشان می‌دهد در آینده قیمت خودرو حتما افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 93 نرخ ارز مبادله‌ای 2450 تومان بود اما امروز نرخ این ارز با رشد 21 درصدی به 2960 تومان رسیده است. البته نرخ دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده هم افزایش یافته است. بر همین اساس امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو در پاسخ سئوالی مبنی برمیزان تغییرات قیمتی محصولات این شرکت توضیح داد:شرکت مدیران خودرو از چند ماه گذشته درخواست افزایش 15 درصدی محصولات خود را به شورای رقابت ارسال کرده اما تغییرات اعضای شورای رقابت باعث شده تا همچنان درخواست ما در شورا مورد بررسی قرار نگیرد.
 
شریعت با اشاره توافق هسته ایی ادامه داد: یکی از اثرات مهم توافقات هسته‌ای‌‌ آزاد شدن منابع مالی و بهبود نقدینگی و تسهیل اعتبارات خواهد بود. بنابراین قدرت خرید مردم افزایش می یابد. در این میان اگر هیچ سیاست جدیدی از سوی دولت اعمال نشود فعالیت گسترده خودروسازان خارجی در ایران دو سال طول خواهد کشید.
 
انتهای پیام
 

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ