کد خبر: ۱۴۵۱۲۱
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵

۲ روش افزایش سرمایه که نسبت به تجدید ارزیابی بهترند/ استفاده از سهام ممتاز
مدیرعامل فرابورس اعلام کرد:

۲ روش افزایش سرمایه که نسبت به تجدید ارزیابی بهترند/ استفاده از سهام ممتاز

مدیرعامل فرابورس با اعلام اینکه دو روش افزایش سرمایه از نسبت تجدید ارزیابی دارایی‌ها بهتر است از برنامه استفاده از سهام ممتاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر هامونی با اعلام نکاتی درباره روش های افزایش سرمایه شرکت ها به فارس گفت: افزایش سرمایه از دو روش سلب حق تقدم و آورده نقدی به دلیل تزریق منابع مالی جدید به شرکت نسبت به افزایش سرمایه از روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها، ارجح‌ و به نفع شرکت است.

وی ادامه داد: مهمترین مزیت افزایش سرمایه از روش سلب حق تقدم، تامین مالی شرکت و انجام طرح‌های توسعه است. این روش نه تنها برای شرکت‌های فعال و دارای ساختار مالی مناسب بلکه برای شرکت‌های زیان‌ده و با زیان انباشته مانند شرکت‌های حاضر در بازار پایه ، کاربرد دارد و قابل استفاده است.

این مقام مسئول خواهان کمک متولیان برای صدور افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم برای شرکت‌های زیان‌ده  شد تا زمینه مشکل نقدینگی و اصلاح ساختار مالی و خروج از زیان انباشته فراهم شود. 

هامونی افزود : برخی شرکت های در مورد افزایش سرمایه از محل سلب حق‌تقدم نگران از دست دادن کرسی هیات‌مدیره هستند. به همین دلیل  رایزنی‌هایی با سازمان بورس و اوراق درحال انجام است تا سهام ممتاز بکار گرفته شده و نگرانی تغییر هیات‌مدیره برطرف و با افزایش سهام شناور آزاد ، کشف قیمت بهتری انجام شود .

وی ادامه داد: فرصت فعلی بازار سهام با افزایش نقدشوندگی و معامله مستمر این امکان را به شرکت ها می دهد تا از این ظرفیت استفاده کنند و حتی افزایش سرمایه و جذب سرمایه جدید انجام دهند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فعال اقتصادی | ساعت ۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
پاسخ
شما با طرح قبلیت در یازار پایه 50درصد ضرر به سهامداران زدید که هنوز هم جبران نشده .این پیشنهادتون هم یه چیزی شبیه همون قبلی است و باعث ضرر 50درصدی مردم خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ