کد خبر: ۱۴۵۱۴۶
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶

حداقل و حداکثر عیدی کارگران مشخص شد : از ۱.۵ تا  ۳.۳ میلیون تومان
معاون وزیر کار :

حداقل و حداکثر عیدی کارگران مشخص شد : از ۱.۵ تا ۳.۳ میلیون تومان

معاون وزیر کار خبر داد: عیدی کارگران دارای حقوق پایه بر مبنای حداقل دستمزد مصوب سال جاری ۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۷۶۵ تومان و برای سایر کارگران دو برابر حقوق پایه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حاتم شاکرمی ضمن تاکید بر الزام کارفرمایان بر پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران اعلام کرد: عیدی کارگرانی که حقوق پایه آنها بر مبنای حداقل دستمزد مصوب سال جاری معادل یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان است، ۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۷۶۵ تومان و برای سایر کارگران دو برابر حقوق پایه خواهد بود.

وی افزود:بر اساس ماده واحده مصوب سال ۷۰ در خصوص پرداخت عیدی و پاداش کارگران،کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلف هستند به غیر از حقوق به هر یک از کارگران در پایان هر سال معادل شصت روز آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. قانون کار برای عیدی کارگران سقف نیز تعیین کرده بر این اساس فارغ از میزان حقوق پایه کارکنان، عیدی هر کارگر نباید از سه برابر حداقل دستمزد همان سال بیشتر باشد.

شاکرمی ادامه داد: عیدی و پاداش کارگرانی که کمتر از یکسال سابقه کار دارند نیز باید به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه و پرداخت شود با این حساب، هر کارگر باید دو برابر حقوق پایه را به عنوان عیدی و پاداش پایان سال دریافت کند اما عیدی پرداختی نباید از سه برابر حداقل دستمزد تجاوز کند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ