کد خبر: ۱۴۵۲۱۴
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

رشد ۲۴۰۰ درصدی سود هر سهم

رشد ۲۴۰۰ درصدی سود هر سهم "وبصادر" در گزارش عملکرد ۹ ماهه

بانک صادرات گزارش عملکرد ۹ ماهه حسابرسی نشده سال جاری را منتشر کرد و با شناسایی ۵ ریال سود برای هر سهم، رشد ۲۴۰۰ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات که با سرمایه 17.5 هزار میلیارد تومانی دومین بانک بزرک بورس محسوب می شود، گزارش عملکرد 9 ماهه حسابرسی نشده سال جاری را ارائه کرد.

بر این اساس، "وبصادر" در این مدت برای هر سهم 5 ریال سود محقق کرده در حالی که در دوره مشابه سال گذشته 115 ریال زیان برای هر سهم داشته و 2400 رشد داشته است. این بانک در دوره 9 ماهه 87.6 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.

تحلیل منابع مصارف و سود و زیان بانک

منابع سپرده بانک پایان آذر ماه با عبور از سقف 200 هزار میلیارد تومان رشدی برابر با 25 درصد نسبت به پایان سال گذشته را نشان می دهد. برنامه مدیریت بانک تداوم روند فوق تا پایان سال و در نتیجه افزایش سهم بازار منابع سپرده بانک است.

رشد 19 درصدی مانده تسهیلات پرداختی نشان دهنده برنامه‌ریزی بانک به منظور افزایش درآمدهای حاصل از واسطه گری مالی به عنوان مهمترین درآمد بانک از یک سو و کمک به رونق اقتصادی از سوی دیگر است. در صورت تحقق اهداف ترسیمی در بخش منابع سپرده ای، افزایش مصارف تسهیلاتی نیز تداوم خواهد یافت.

در 9 ماهه سال جاری بانک 87.6 میلیارد تومان سود خالص محقق کرد. افزایش خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری به میزان 420 درصد، افزایش خالص درآمد کارمزد به میزان 36 درصد، کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول به دلیل کاهش نسبت مطالبات غیرجاری کاهش هزینه مالی که با توجه به کاهش قابل توجه به بدهی به بانک ها و موسسات اعتباری در این مدت روی داده است.

از اهداف و راهبردهای آتی بانک صادرات می‌توان به افزایش بیش از یک درصدی سهم بازار منابع سپرده ای بانک، بهبود ترکیب منابع سپرده و افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت به 30 درصد، افزایش نرخ موثر تسهیلات همزمان با کاهش بهای تمام شده پول، کاهش 30 درصدی مطالبات غیرجاری، افزایش 40 درصدی عملیات بانکداری الکترونیکی را نام برد که در صورت تحقق این موارد، مدیریت بانک در سال جاری انتظار دستیابی به سود خالص را دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ