کد خبر: ۱۴۶۲۱۴
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

پیشنهاد وزیر صنعت برای تغییر در روش تامین برخی مواد اولیه

پیشنهاد وزیر صنعت برای تغییر در روش تامین برخی مواد اولیه

وزیر صنعت پیشنهاد داد تامین برخی مواد اولیه از سیستم مچینگ برای مصرف‌کننده دائمی انجام شده و مشتریان غیردائمی نیز از طریق کشف قیمت تامین شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از دنیای اقتصاد، رضا رحمانی درحاشیه بازدید از یکی از واحدهای تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه تامین مواد اولیه از طریق بورس کالا نظیر تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها و نرخ بهره بالای سود بانکی اعلام کرد: در برخی شاخص‌ها، برخی تکانه‌های اقتصادی در مقاطع مختلف سال روند سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را دچار اختلال می‌کند که در این راستا باید راهی برای هدایت سرمایه‌های سرگردان و همچنین کاهش نرخ سود بانکی در راستای سوق دادن سرمایه‌های موجود به سوی تولید پیدا کرد.

وی افزود: روند جاری عرضه کالا در بورس با چالش‌های مختلفی مواجه شده که باید در عرضه کالا و مواد اولیه مورد بازبینی اساسی قرار گیرد.بر این اساس،پیشنهاد داده شد که تامین برخی مواد اولیه از سیستم مچینگ برای مصرف‌کننده دائمی انجام شده و مشتریان غیردائمی نیز از طریق کشف قیمت تامین شوند.

با وجود تعریف ماموریت برای بررسی تمامی چالش‌های پیش روی حوزه صنعت در بخش بورس کالا برای حل مشکلات حتی حاضربه ارائه پیشنهادات لازم  به  سران قوا هستیم. چرا که دلالی و واسطه‌گری یکی از مشکلات این حوزه است که دراین راستا دادستانی و سایر دستگاه‌های نظارتی نیز اعلام آمادگی کردند.

در سال جاری یکی از محورهای هفتگانه برنامه وزارت صنعت توجه به توسعه صادرات غیرنفتی بوده و با توافقات انجام شده از محل منابع صندوق توسعه ملی ۲ هزار میلیارد تومان و همچنین از محل منابع بانک‌ها ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز با نرخ سود ۵/ ۱۴ درصد به شرکت‌های صادراتی اختصاص داده شده است.

این موضوع به اطلاع همه تشکل‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی این حوزه رسانده شده  تنها معذوریت در صادرات برخی اقلام کالایی ضروری مورد نیاز بازار و مردم است که درخواست کردیم در مورد آنها تعهد صادراتی ایجاد نشود و درخصوص مازاد تولید انواع محصولات صنعتی، معدنی و فرآورده‌های کشاورزی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همسایه و  مورد هدف صادراتی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ