کد خبر: ۱۴۶۲۲۲
۰:۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

بررسی عملکرد ۹ ماهه زیرمجموعه تبرک و پیش بینی دستیابی به سود بیشتر
توسط یک کارگزاری ارائه شد:

بررسی عملکرد ۹ ماهه زیرمجموعه تبرک و پیش بینی دستیابی به سود بیشتر

یک کارگزاری با بررسی عملکرد تولید و فروش، مطالبات و بهای تمام شده زیرمجموعه مهم هلدینگ غذایی تبرک از پیش بینی دستیابی به سود بیشتر در سه ماه پایانی دوره مالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عملکرد تولید و فروش، مطالبات و بهای تمام شده شرکت شهداب ناب خراسان طی 9 ماهه سال جاری توسط کارگزاری آبان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

براین اساس، "غشهداب" در گزارش ۹ ماهه با سرمایه ۱۳۳ میلیارد تومانی برای هر سهم ۴۸ تومان سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۵۸ درصد افزایش داشته است. سود خالص فصل پاییز ۱۸.۲ میلیارد تومان بوده که  نسبت به تابستان ۳۷ درصد کمتر ولی نسبت به پاییز سال گذشته ۵۸ درصد بیشتر است.

 

مبلغ فروش در 9 ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته 53 درصد افزایش داشته و بهای تمام شده در همین مدت 50 درصد رشد داشته است در مجموع حاشیه سود ناخالص تغییر چندانی نداشته و در محدوده 25 درصد است.

هزینه های عمومی و ادارای 21 درصد افزایش یافته است. هزینه های مالی 9 ماهه نسبت به دوره مشابه گذشته 12 درصد کاهش را نشان می دهد و بر اساس اظهارات مدیران شرکت، برنامه ای برای اخذ تسهیلات تا پایان سال مالی وجود ندارد.

تولید و فروش

مقدار فروش گروه رب که محصول اصلی شرکت است در 9 ماهه 9.3 هزار تن بوده و نسبت به سال گذشته تغییر خاصی نداشته است. اما تولید رب در همین مدت 54 درصد از مدت مشابه گذشته بیشتر بوده و 12.4 هزار تن رب موجودی انبار دارد.

مبلغ فروش محصولات مختلف

مبلغ و نرخ فروش ماهانه محصولات در سال 97 و 9 ماهه سال 98

مطالبات

مطالبات نسبت به سال مالی قبل 31 درصد افزایش یافته و دوره وصول نیز از 219 به 277 روز در سال جاری رسیده است. شرکت کمیته ای به منظور پیگیری وصول مطالبات تشکیل داده تا با وصول به موقع مطالبات مشتریان و مدیریت وجه نقد، تسهیلات مالی را در همین سطح نگه دارد.

بهای تمام شده

86 درصد بهای تمام شده را مواد مستقیم مصرفی تشکیل داده که در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته 89 درصد افزایش داشته است. مواد اولیه (گوجه) 69 و مواد بسته بندی 31 درصد مواد مستقیم مصرفی را تشکیل می دهند.

در گزارش فصلی پاییز حاشیه سود ناخالص به دلیل رشد نامتعارف بهای تمام شده افت قابل ملاحظه ایی داشته است. شرکت 12.4 هزار تن رب ،موجودی انبار دارد که در گزارش 9 ماهه حسابرسی نشده بهای تمام شده بسیار پایینتری برای آن در نظر گرفته در حالی که بهای تمام شده موجودی انبار هر تن رب در آخرین گزارش حسابرسی شده طی نیه نخست سال 9.7 میلیون تومان است.

در گزارش 9 ماهه بهای تمام شده هر تن رب در موجودی انبار با 16 درصد کاهش 8.1 میلیون تومان درج شده است. در این مدت 3.8 هزار تن رب با بهای تمام شده متوسط 9.2 میلیون تومان به انبار اضافه شده که نمی تواند باعث کاهش 16 درصدی بهای تمام شده کل موجودی انبار شود.

ترکیب بهای تمام شده

نتیجه گیری

به نظر می رسد "غشهداب" با کاهش بهای تمام شده موجودی انبار (و بالطبع کاهش سرفصل موجودی کالای ساخته شده پایان دوره) سعی کرده بخش عمده بهای تمام شده را در فصل پاییز تحمیل کند و احتمالا با فروش موجودی انبار با بهای تمام شده پایین در فصل زمستان سود بهتری در سه ماهه آخر سال بسازد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ