کد خبر: ۱۴۶۲۲۸
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹

پیش بینی اقبال سهام دارای تجدید ارزیابی + معرفی دو صنعت مورد توجه امروز
توسط یک شرکت مشاور سرمایه گذاری مطرح شد:

پیش بینی اقبال سهام دارای تجدید ارزیابی + معرفی دو صنعت مورد توجه امروز

یک شرکت مشاور سرمایه گذاری ضمن بررسی وضعیت امروز بازار سهام و دو صنعت مورد توجه از پیش بینی اقبال سهامی که تجدید ارزیابی در پیش رو دارند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مشاور سرمایه گذاری اماکو در خصوص وضعیت امروز بازار سهام اعلام کرد: شاخص کل بر خلاف الگوی روزهای پیشین پس از رشدی 3500 واحدی با عقبگردی 954 واحدی به رقم 426 هزار و 184 رسید و ارزش معاملات بورس و فرابورس 3.9 و 2.1 هزار میلیارد تومان بود. 

در بازارهای جهانی به دلیل شیوع بیماری کرونا قیمت ها روند نزولی گرفتند. به دنبال آن نمادهای وابسته نیز در بورس تهران با فشار فروش همراه شدند. اما نمادهای گروه بانکی جزو نمادهای پرطرفدار بازار بودند. به نظر می رسد پس از گروه خودرو این بار نمادهای گروه بانکی به نوعی لیدر بازار شده اند و اقبال به این گروه ادامه دار خواهد بود.

در گروه های کوچکتر بازار نیز به جز برخی تک سهم ها باقی نمادها با فشار فروش همراه شدند. به نظر می رسد پس از رشد اخیر بدون اصلاح بسیاری از  نمادها، زمان شناسایی سود و استراحتی هرچند کوتاه مدت رسیده است. اما در گروه قندی تمامی نمادها صف خرید داشتند. درپی انتشار خبر حذف دلار 4200 تومانی طی چند روز گذشته این صنعت رشد دسته جمعی چشم گیری را تجربه کرد.

از سویی دیگر، خبری که این روزها در بازار دست به دست می شود به روی کار آمدن فروش تعهدی است. شاپور محمدی ریس سازمان بورس در یک برنامه رادیویی با اشاره به اخذ تاییدیه شورای عالی بورس، کمیته فقهی و فراهم شدن دیگر زیرساخت‌های لازم از اجرایی شدن این ابزار مالی تا پایان سال خبر داده است. همچنین باتوجه به اینکه فروش استقراضی از نظر شرعی به شکل غربی در ایران قابل پیاده سازی نیست با ترکیب دو وکالت امکان اجرای آن فراهم شده تا تحت عنوان فروش تعهدی انجام شود.

در حوزه اخبار جهانی با توقف پروازها در چین، این کشور مصرف نفت را یک میلیون بشکه در روز کاهش داده تا این محصول با افت قیمتی دو دلاری به 58 دلار در هر بشکه برسد. در بازارهای رقیب هم دلار در محدوده 13600 تومان و سکه 5 میلیون و 40 هزار تومان داد و ستد شد.

برای ادامه هفته پیش رو به نظر می رسد شرکت هایی که تجدید ارزیابی در پیش رو دارند همچون نمادهای بانکی و خودرویی در مرکز توجه خواهند بود. بطور کلی بازار همچنان ظرفیت افزایش قیمت ها را دارد. ارزش بالای معاملات نوید دهنده روند صعودی قیمت ها است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ