کد خبر: ۱۴۶۳۳۳
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳

پیش بینی کاهش ۳۱۰ هزار بشکه‌ای تقاضای نفت پس از شیوع کرونا

پیش بینی کاهش ۳۱۰ هزار بشکه‌ای تقاضای نفت پس از شیوع کرونا

مدیراداره اطلاعات انرژی آمریکا در بحبوحه ضربه خوردن تقاضای نفت در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا از پیش بینی کاهش ۳۱۰ هزار بشکه‌ای تقاضای نفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، لیندا کاپوانو در بحبوحه ضربه خوردن تقاضای نفت در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: اداره اطلاعات انرژی آمریکادر نظر دارد با توجه به اختلال در عرضه نفت خام به دلیل شیوع کرونا قیمت نفت را زیر 60 دلار در هر بشکه نگه داشته و پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت را برای سال جاری میلادی 310 هزار بشکه در روز کاهش دهد.

براساس این گزارش،قیمت نفت طی هفته جاری به پایین ترین حد در 13 ماه گذشته رسید.همچنین قیمت نفت برنت به دلیل نگرانی در مورد احتمال آسیب دیدن بیشتر تقاضا تا 53 دلار در هر بشکه پایین آمد. کاهش رشد تقاضای جهانی نفت و نتیجه دمای بالاتر از حد انتظار ماه ژانویه در سراسر نیم کره شمالی بوده است.

پیش بینی می‌شود تولید نفت آمریکا در 2021 به 360 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 13.56 میلیون بشکه در روز برسد. همچنین انتظار می‌رود تقاضای نفت آمریکا در سال 2021 به 180 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 20.71 میلیون بشکه در روز برسد که باز هم کمتر از پیش‌بینی قبلی افزایش 70 هزار بشکه در روز است.

اوپک به دلیل کاهش بیش از حد انتظار تقاضای نفت در اوایل 2020، تولید را 500 هزار بشکه دیگر از ماه اسفند تا اردیبهشت کاهش داده و انتظار می رود میانگین تولید برابر با 28 میلیون بشکه در روز یعنی 300 هزار بشکه کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ