کد خبر: ۱۴۶۳۶۲
۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

فروش ریل‌های کارکرده راه‌آهن ممنوع شد / تفاهم با ذوب‌آهن درباره قیمت ریل
مدیرعامل راه‌آهن:

فروش ریل‌های کارکرده راه‌آهن ممنوع شد / تفاهم با ذوب‌آهن درباره قیمت ریل

مدیرعامل راه‌آهن ‌از ممنوعیت فروش ریل‌های کارکرده راه‌آهن از ابتدای سال خبر داد و گفت: در حوزه خرید ریل با ذوب آهن بصورت تهاتری عمل نمی‌کنیم بلکه‌ در قبال خریدها وجه پرداخت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید رسولی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید داخل و رونق تولید در حمل‌ و نقل ریلی را در اولویت کاری قرار گرفته و سال آینده شکوفایی تولیدات داخلی صنایع ریلی رخ دهد به فارس گفت: راه‌آهن اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوب‌آهن قراردادی به ظرفیت 40 هزار تن ریل منعقد کرد که 3 هزار تن ‌را تحویل گرفته‌ و در شبکه ریلی در حال استفاده است.

وی افزود: برای توسعه همکاری‌ها با ذوب‌آهن در حوزه تأمین ریل و حمل‌ونقل مواد اولیه و محصولات اخیراً تفاهماتی با مسئولان این شرکت انجام شده است.

این مقام مسئول درباره نحوه پرداخت هزینه‌‌ ریل‌های دریافتی از ذوب‌آهن توضیح داد: در حوزه خرید ریل بصورت تهاتری عمل نمی‌کنیم بلکه‌ در قبال خریدها وجه پرداخت می‌کنیم و در قبال خدمات حمل‌ و نقلی که ارائه می‌دهیم نیز وجه دریافت می‌کنیم. شرکت راه‌آهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده و هدف اول حمایت بابت کاهش قیمت تمام شده آنها است ضمن آنکه حمل و نقل محصولات و مواد اولیه آنها را هم انجام می‌دهیم.

رسولی ادامه داد: آنچه در شبکه ریلی پیاده می‌کنیم، بازسازی و نوسازی‌های خطوط است. کار تولید ریل در ذوب‌آهن رونق جدی دارد و همه چیز طبق روال در حال انجام است این شرکت استانداردها و مراحل فنی را به خوبی طی کرده‌ و طبق آنچه اعلام کرده‌اند همه نیازهای راه آهن را پوشش می‌دهد. ریل‌ هایی که در خطوط اصلی راه‌آهن فرسوده می‌شوند در بازسازی‌های خطوط اصلی با ریل نو تعویض می‌شوند.

به گفته وی از ابتدای سال 98 فروش این ریل‌ها در راه‌آهن ممنوع شد و ریل‌های کارکرده‌ در خطوط فرعی برای اتصال شبکه ریلی به کارخانجات و مراکز بار استفاده می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ