کد خبر: ۱۴۶۳۷۲
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶

فرصت ۴۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی و زمان مجوز توسعه پترو پالایشگاه‌ها
وزیر نفت خبر داد :

فرصت ۴۰ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی و زمان مجوز توسعه پترو پالایشگاه‌ها

وزیر نفت با اعلام فرصت ۴۰ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی و لزوم جذب سرمایه ها از روشهای مختلف مانند بورس از شروع فرآیند ارزیابی و صدور مجوز توسعه پتروپالایشگاه‌ها و جذب۲۰ میلیارد دلار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیژن زنگنه  در جریان برگزاری گردهمایی توسعه نظام مالی در صنعت نفت از برنامه شروع فرآیند ارزیابی و صدور مجوز برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها خبر داد و گفت: از اردیبهشت آینده ، ارزیابی دریافت مجوز پتروپالایشگاه انجام خواهد شد و پیش بینی می شود حدود ۲۰ میلیارد دلار جذب سرمایه شود.

وی ادامه داد: تمایل وزارت نفت در این دو بخش ، تقویت و سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده اما اکثر سرمایه گذاری در حوزه گاز دولتی است. در این میان  پذیرش ریسک اکتشاف در بلوک های نفتی مربوط به وزارت نفت بوده و طرح های بخش خصوصی هم مربوط به نگهداشت و توسعه میادین است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در صورت عدم سرمایه گذاری سالانه ۲۵ میلیارد دلار صنعت نفت ، سایر بخش‌ها با مشکل مواجه خواهند شد ، افزود:  راه‌های متعددی برای تامین مالی شرکت‌ها مانند استفاده از منابع صندوق توسعه، فاینانس خارجی ، منابع بانکی و بازار پول، اوراق مشارکت و اسلامی، فروش سهام شرکت‌ها وجود داشته و دارد اما باید از سایر روش ها نیز استفاد شود.

زنگنه با اعلام نیاز ۳۰ میلیارد دلاری سرمایه مورد نیاز طرح‌های نیمه تمام پتروشیمی توضیح داد: سرمایه‌گذاران قادر به این تامین این حجم از سرمایه مورد نیاز هستند و در صورت تامین بخشی از ۳۰ میلیارد دلار از طریق جذب نقدینگی خرد، فرصت سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت بیشتر می‌شود. در این میان ۱۲ میلیارد دلار طرح پتروشیمی شروع نشده و با احتساب طرح‌های پایین دستی و میان دستی پتروشیمی در مجموع فرصت سرمای‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی وجود دارد .

وی ادامه داد: تامین مالی طرح های صنعت پترو پالایشی در بورس باید قابلیت اجرا داشته باشد و مردم بتوانند با چشم باز سرمایه‌گذاری کنند .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ