کد خبر: ۱۴۶۴۱
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۵/۲۳

افزایش۷۳۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران بلافاصله پس از رفع تحریم‌ها
آژانس بین المللی انرژی احتمال داد:

افزایش۷۳۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران بلافاصله پس از رفع تحریم‌ها

طبق احتمال آژانس بین المللی انرژی، ایران ممکن است به سرعت پس از لغو تحریم ها، تولید نفت را تا ۷۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به سطح فعلی افزایش دهد و به ۳.۴ تا ۳.۶ میلیون بشکه در روز برساند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بنابراعلام آژانس بین المللی انرژی، ایران ممکن است به سرعت پس از لغو تحریم ها، تولید نفت خود را تا 730 هزار بشکه در روز نسبت به سطح فعلی افزایش دهد.

این آژانس نظارتی غربی در زمینه انرژی برآورد کرده میادین نفتی ایران که در ماه جولای حدود 2.87 میلیون بشکه نفت تولید کردند، ممکن است تولید طی ماه های پس از لغو تحریم ها به 3.4 تا 3.6 میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

هرچند افزایش قابل توجه تولید نفت ایران قبل از سال آینده بعید است، اما نفت ذخیره شده بر روی دریا  – که در بالاترین سطح از زمان تشدید تحریم ها در اواسط 2012 قرار دارد - می تواند قبل از این زمان وارد بازارهای بین المللی شود.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته کشورش انتظار دارد به محض لغو تحریم ها تولید خود را به میزان 500 هزار بشکه و در طی ماه های بعدی تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، تولید نفت ایران در ماه جولای 50 هزار بشکه در روز بیشتر از ماه ژوئن بوده است.

گزارش این نهاد مستقر در پاریس نشان می دهد هرگونه افزایش در تولید نفت ایران، احتمالا کمتر از برآوردهای دولت این کشور خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران برای افزایش قابل توجه ظرفیت تولید خود احتیاج به سرمایه گذاری عظیمی خواهد داشت.

ایران گفته امیدوار است تا سال 2020 با کمک شرکای خارجی حدود 200 میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز سرمایه گذاری کند.

ریچارد نفیو، تحلیلگر مرکز سیاست های جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا در این باره گفت: حس من این است که هنوز قراردادهای واقعا دراز مدت شاید تا اواسط سال 2016 (با ایران) منعقد نخواهد شد.

بر اساس گزارش های بانک جهانی، اقتصاد ایران در سال های 2012 و 2013 به ترتیب 6.6 و 1.9 درصد رشد منفی را شاهد بود، اما انتظار می رود رشد اقتصادی این کشور پس از رشد 3 درصدی امسال در سال 2016، شاهد رشد 5 درصدی باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ