کد خبر: ۱۴۶۴۴۹
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸

زمان افتتاح رسمی آزادراه تهران شمال اعلام شد : ۱۰ اسفند

زمان افتتاح رسمی آزادراه تهران شمال اعلام شد : ۱۰ اسفند

قطعه یک آزادراه تهران شمال ۱۰ اسفند با حضور رییس‌جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا ،قطعه یک آزادراه تهران شمال ۱۰ اسفند با حضور رییس‌جمهور به طور رسمی افتتاح می‌شود.

بر اساس این گزارش،این آزادراه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته مورد عبور آزمایشی قرار گرفت تا هم ثبت پلاک‌های خودروهایی که طی این دو روز از آزادراه عبور کردند آزمایش شود و هم این منطقه یکبار قبل از بهره برداری رسمی برای رفع نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گیرد.

این قطعه‌ از بزرگراه همت پس از تقاطع آزادگان آغاز می‌شود و در مسیر ۳۲ کیلومتری تا سه‌راهی شهرستانک در جاده قدیم کندوان ادامه دارد. مسافران شمال سپس وارد جاده قدیم کندوان می‌شوند و در منطقه مرزن‌آباد به منطقه چهار آزادراه تهران  شمال می‌رسند و برای ادامه سفر به شمال از این قطعه که سال‌ها پیش افتتاح شده استفاده می‌کنند.

از ماه‌های گذشته رقم ۳۵ تا ۱۰۰ هزار تومان برای عوارضی آزادراه از منابع غیررسمی اعلام شده بود که درنهایت مشخص شد نرخ آن کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد بود.نکته‌ای که تاکنون در خصوص پرداخت عوارض این آزادراه قطعی شده، شناور بودن آن است. بدین معنی که بسته به ساعت و روز عبور، خودروها مشمول پرداخت عوارض بیشتری از نرخ پایه خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که در هر شبانه روز حدود ۱۲ هزار تردد در این آزاد راه انجام شده و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۵ درصد مردم از آن استفاده مستمر داشته باشند و ۲۰ درصد نیز به شکل عبوری از آن استفاده کنند.

قطعه یک آزادراه تهران شمال ترکیبی از پل، تونل و دیوارهای حایل به طول ۲۸ کیلومتر است و طولانی ترین تونل این قطعه به نام تونل تالون در این منطقه واقع شده که ۵ کیلومتر طول دارد.

افتتاح این قطعه تاثیر بسزایی در کاهش طول سفر داشته و فاصله تهران تا چالوس را ۶۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند که معادل کاهش ۱.۵ تا ۲ ساعت است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ