کد خبر: ۱۴۶۴۷
۰:۰ - ۱۳۹۴/۵/۲۴

نامه سهامداران به رئیس جمهور درباره وضعیت دو صنعت مهم بورسی

نامه سهامداران به رئیس جمهور درباره وضعیت دو صنعت مهم بورسی

جمعی از سهامداران درباره وضعیت دو صنعت مهم بورسی و فرابورسی یعنی شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی به رئیس جمهور نامه نوشتند و خواهان رسیدگی و رفع ابهامات و بازگشت امید شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی متغیرهای اصلی بورس بعد از توافق تاریخی هسته ایی هم به روند نزولی بیش از 1.5 ساله خود ادامه داده اند که به باور اکثر کارشناسان، نقطه شروع این روند به زمستان 92 و طرح موضوع افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها و ابهامات شرکت های پالایشگاهی و سپس دیگر مسائل مربوط است.

در این میان ادامه این جریان به همراه اعلام نظرهایی در مورد نرخ خوراک 13 سنتی پتروشیمی ها و آینده غبارآلود پالایشگاه ها که با تعدیل های منفی سود توامان شده ، اوضاع سهامداران این دو گروه را سخت تر و پیچیده تر از قبل کرده است.

برهمین اساس جمعی از سهامداران درباره وضعیت دو صنعت مهم بورسی به رئیس جمهور نامه نوشتند و خواهان رسیدگی و رفع ابهامات و بازگشت امید شدند.

این نامه توسط یکی از تهیه کنندگان و از فعالان بازارسرمایه به بورس پرس ارسال شده که با مقداری تعدیل منتشر می شود.

طلب استمداد از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ؛ جناب آقای روحانی

احتراماً همانگونه که استحضار دارید و همه اقشار جامعه نیز مدتهاست انتظار یک تغییر اساسی در زندگی خود را می کشیدند ، این مهم با برگزاری انتخابات سال 1392 محقق گردید و بالاخره پس از گذشت مدتها ، اقشار مختلف جامعه و مسئولین ، با رای قاطع شما را به عنوان مدیر دولت جدید انتخاب نمودند که به عنوان فتح بابی در تاریخ ایران بزرگ شناخته شده است.

با توجه به اینکه حضرتعالی با شعار کلید و تدبیر و امید پا به عرصه مدیریت دولت فعلی نهاده اید و هر سه کلمه یاد شده در خود تفسیر های رهایی بخشی از گشایش در مشکلات و گرفتاری های مردم صبور ایران دارد که به ناحق در مراودات جهانی کنار گذاشته شده اند ، انتخاب شما ، رای به امید رهایی از مشکلات متعدد بوجود آمده در سالهای گذشته را دارد.

خوشبختانه فرزندان غیرتمند این کشور به همراه رهنمودهای رهبر گرانقدر ایران و شما سنگ تمام گذاشتند و الحق که این کشور در تاریخ خود چنین مردانی را کم نداشته و ظهور مجدد آنها ، نوید بخش روزهای خوب و آینده درخشان خواهد بود.( به یاری حق تعالی )

جناب آقای روحانی عزیز ، بخشی از جامعه ما که فعالان اقتصادی هستند، روند مشکلات و حقایق مشکلات اقتصادی را به نوعی دیگر با گوشت و پوست خود حس می کنند و خوب و بد اقتصادی را نه تنها بیشتر حس کرده ، بلکه علاوه بر کمک به چرخیدن چرخ تولید ، همکاری با دولت را همیشه مدنظر داشته اند و بنوعی به  سنگ صبور دولت ها تبدیل شده اند.

در این راستا بخشی از فعالین اقتصادی در بازار سرمایه فعالیت دارند و بواسطه عدم توان تاسیس شرکت های تولیدی،سرمایه خود را در اختیار شرکت های فعال تولیدی و سرمایه گذاری قرار داده اند تا علاوه بر کمک به چرخه اقتصادی ، از سود ناشی از سرمایه گذاری خود نیز بهره بیشتری برده باشند.

متاسفانه در دولت قبل و بواسطه فشار های اقتصادی به کشور عزیزمان ،رونق اقتصادی به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است به نحویکه صنعت سیمان به عنوان نمادی از رشد پروژه های عمرانی با شکست شدید و رکود شدید مواجه شده است. صنعت خودرو به واسطه عدم تامین قطعات و نبود همکاری با شرکتهای خارجی به نحو چشمگیری نزول کرده است . صنعت بانک و بیمه به واسطه تحریم های مالی و سوئیفت و ... دارای مشکلات متعددی بوده اند و .....

نهایتاً همه صنایع نامبرده در فوق با رکود شدید همراه بودند و لحظه های نفس گیری را دنبال می کردند و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، همه فعالین اقتصادی با حساسیت بالایی خبرهای مربوط به مذاکرات را شبانه روزی دنبال می کردند و شب و روز پیگیر این خبر ها بودند و دعای خیر ایشان و همه اقشار جامعه بدرقه راه همکاران شما بوده است و بحمدالله نتیجه مطلوب حاصل گردید.

از طرفی همه موارد گذشته منجر به از بین رفتن سرمایه ها و رکود و نابودی بخش های زیادی از صنعت شده بود که عامل همه این ناملایمات را تحریم ها عنوان نمودید و طبق فرموده جمیع مدیران دولت شما با دستیابی به توافقات، بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد و رونق اقتصادی به کشور باز خواهد گشت. ولیکن عملاً بازار سرمایه به عنوان دماسنج اقتصادی تاکنون چنین چیزی را حس نکرده و بالعکس با نزول شدید همراه است که در این روز ها بخوبی اخبار آن بگوش همگان می رسد.

جناب ‌آقای روحانی عزیز در این بین دو صنعت عظیم مورد بی مهری بیشتری قرار گرفته اند و آسیب بیشتری دیده اند و آن هم صنایعی است که به نوعی دچار خود تحریمی شده اند. با اینکه صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی وزن زیادی در بازارسرمایه و تامین نقدینگی دولت دارند، متاسفانه توسط دولت شما مورد تحریم و بی مهری قرار گرفته اند و با بدترین نوع مدیریت روبرو گشته اند تا جایی که نای نفس کشیدن برای این صنعت نمانده است و همه فعالین اقتصادی بازار سرمایه ، چشم امید از این صنایع شسته اند و عطایش را به لقایش بخشیده اند و ...

صنعت پالایشگاه و پتروشیمی !!!

همانگونه که مستحضرید صنایع پتروشیمی ایران همیشه منبع تامین دلار و نقدینگی و وظیفه کنترل نرخ دلار در بازار را بر عهده داشته اند و سالهاست این شرکتها بصورت خصوصی اداره می گردند. مدت زمان زیادی هم نیست که شرکتهای پالایشگاهی بصورت کارشناسی به بازار سرمایه راه پیدا کرده اند و پالایشگاه های کشور در بازار سرمایه به بخش خصوصی واگذار گردیده اند.

متاسفانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، با گلایه های متعدد از واگذاری پتروشیمی ها و پالایشگاه ها به بخش خصوصی ، شروع به سنگ اندازی بر روی واگذاری این شرکتها شد و... در مرحله اول با بالا بردن نرخ خوراک پتروشیمی ها از 3 سنت به 13 سنت شروع و پس از آن نیز با کنترل سهام عدالت در پالایشگاه ها ، عملاً مدیریت این شرکت ها را در اختیار گرفته و کنترل دستوری بر روی سود آوری این شرکت ها را شروع و به نحوی که شرکتهای پالایشگاهی عملاً با افت سود آوری و حتی زیان ده شدن روبرو گردیده اند که در تاریخ صنعت هر کشوری چنین رویه ای نایاب و غیر قابل تکرار است بجز در کشور عزیزمان ایران !!!

جناب آقای روحانی عزیز ، صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی غریب به یک سال است که منتظر  بررسی نهادهای وزارت نفت جهت تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها و ارسال نرخ خوراک و محصولات پالایشگاه ها می باشد و پس از گذشت این مدت دیگر بر کسی پوشیده نیست که ....

جناب آقای روحانی، دولت پدر ملت است . همانگونه که هر پدری بر خود وظیفه می داند که خدمتگذار فرزندان خود باشد ، دولت نیز بر خود می داند که خدمتگذار ملت باشد و افتخاری بزرگ تر از پدری ملت ایران نصیب هر شخصی نمی گردد و خوشبختانه نصیب شما و گروه وزرای شما شده است که جای تبریک دارد.

ولی مثل اینکه برخی قصد دیگری دارند و با دست اندازی به سودآوری شرکتهای پالایشگاهی ، غریب به یکسال است روزگار سهامداران این شرکتها را به سیاهی کشانده اند و علاوه بر کاهش قیمت نفت ، هزینه های تحمیلی زیادی را بر این شرکتها تحمیل نموده اند. به نحویکه شرکت های پالایشگاهی به جای نصف شدن سود آوریشان در اثر کاهش 50 درصدی قیمت نفت ، متاسفانه زیانده شده اند و نای نفس کشیدن ندارند و این نشان از خود تحریمی و چشم داشت به سود این شرکتها دارد و انواع نقض قانون ها را در دستورات ارسالی به این شرکت ها شاهد هستیم.همچنان که در همه مصاحبه ها از واگذاری آنها گله مند بوده اند ولی با این تفاوت که واگذاری این شرکتها را به میدان سرمایه گذار خرد کشانده اند.

لذا به عنوان سهامدار خرد صنعت پالایشگاهی از شما تقاضای عاجل داریم که گروهی را جهت بررسی موارد ذکر شده مامور نمایید تا از کم و کیف ماجرا شما را آگاه سازند و تظلمی که بر این قشر از جامعه اقتصادی روا شده است را بر همگان روشن سازند و در نهایت چاره اندیشی گردد و... اجازه ندهیم دیوار بلند بی اعتمادی بین ملت و دولت در سال همدلی و همزبانی ، بالاتر رود و کلید حل مشکلات کشور مبدل به کلید صندوقه های آسیب پذیر اقشار ضعیف جامعه گردد.

همه فعالین اقتصادی بر جراحی اقتصاد اتفاق نظر دارند ولیکن هزینه و عواقب این جراحی ها را همیشه مردم فهیم و محجوب ایران پرداخت کرده اند که در هر دورانی با صبر و متانت سعی در همراهی دولت را داشته اند ولی آیا این شایسته است که با قشر سرمایه گذار در بازار سرمایه بسان متقلبان و مفسدان اقتصادی و ... برخورد گردد؟ .... آیا باید حاصل سالها سوء مدیریت و ندانم کاری اقایان به قیمت رکود همه صنایع تامین گردد؟

شما بهتر از هر شخصی می دانید که نتیجه مدیریت های مالی کنونی (از جمله مجوز پنهانی افزایش سود بانکی ) رشد شدید و انفجاری نقدینگی خواهد بود. لذا استدعا داریم این جراحی ضربتی را متوقف نمایید و از هضم بخش عظیمی از سرمایه ملت مظلوم جلوگیری بعمل آورید.

جناب آقای روحانی از شما تقاضا داریم به وضعیت اسفبار سهامداران شرکت های پالایشگاهی رسیدگی نموده و ابهامات این صنعت را با تدبیر حل نموده و امید را به روی سهامداران این شرکت باز گردانید.

جمعی از سهامداران شرکت های پالایشگاهی

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» بهزادی | ساعت ۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
35
0
پاسخ
امید داریم دولت مشکل پالایشی را حل کنه و ... دست از سر پالایشی برداره و سود پالایشی را دست اندازی نکنه

پاسخ:
» بابک | ساعت ۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
29
0
پاسخ
بسیار سپاسگذار از تهیه کنندگان گئچه که خیلی زود تر از این میبایست این نامه نوشته میشد و بد نیست که همچین نامه ای را جهت پیگیری بیشتر به سازمان بازرسی کل کشور و دفتر مقام معظم رهبری هم نوشته شود
» محسن | ساعت ۱:۶ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
24
1
پاسخ
ان شاءالله تدبیری اندیشیده شود

» A | ساعت ۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
25
0
پاسخ
دمتون گرم ..... شدیدا حمایت می کنم..... انشاالله رییس جمهوری حمایت کنند...
» بینام | ساعت ۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
27
0
پاسخ
امیدوارم ترتیب اثر داده شود وبه داد ما برسند بخدا من با پول کارگری سرمایه گذاری کردم در این دو سال سرمایه من نصف شد.تورو خدا مارو در یابید
» ناشناس | ساعت ۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
26
0
پاسخ
آقاي رييس جمهور لطفا رسيدگس كنيد
بعد از دو سال صبر پولمون از نصف هم كمتر شد
» احمد | ساعت ۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
17
0
پاسخ
اقای ...خود را به راه دیگری زده و در ذهنش سالهای اولیه به وجود اوردن ... می گذرد و بقول خودش ازبورس چیزی نمیداند . فقط میخواهد بگویدمن توانستم ولی نمیداندبه چه قیمتی

پاسخ:
» قاسم | ساعت ۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
18
0
پاسخ
جناب اقای روحانی خواهشمندیم کمکمان کنید
» ناشناس | ساعت ۱۰:۶ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
21
0
پاسخ
دولت تدبير از مردم دعوت كرد در بورس سرمايه گذاري كنن اما حمايت كه نكرد ...
من از سال 1382 وارد بورس شدم يعني 12 ساله تو بورسم.
از سال 92 به اين طرف حدود 60 درصد كل سرمايم را ضرر كردم كه بخش قابل توجه ضررم مربوط به صنايع پتروپالايشي است. صنايعي كه كشور ما داراي مزيت هست و تمام برنامه هاي كلان كشور به توسعه اين صنايع توجه كرده .


پاسخ:
» ناشناس | ساعت ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
11
0
پاسخ
از اقای روحانی خواهشمندیم نور امید را در دلمان با رفع ابهام پالایشگاهها روشن کند
» اميد | ساعت ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
10
0
پاسخ
رييس جمهورم به اندازه راي كه به تو داده ام از تو انتظار دارم حلش كن حتما لطفا و خواهشا
روحاني ما همچنان مچكريم
اين كه از توافق هسته اي سخت تر نيست
» سالیان | ساعت ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
11
0
پاسخ
اقای روحانی مردم این مملکت چیزی بیش از این را استحقاق دارند.............خواهش میکنیم نگذارید دعواهای سیاسی وانتقامهی جناحی مردم را بیش از این نا امید کند...............در کجای دنیا پالایشگاه ها با کاهش قیمت نفت افت کرده اند ...............

پاسخ:
» محسن | ساعت ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
4
0
پاسخ
جناب دکتر روحانی عزیز، بحران بورس از سال 92 و با نرخ خوراک پتروشیمیها شروع شد. باید نرخ برگرده به 8 الی 9 سنت.
اگر این اتفاق نیفتد همین روال و بدتر از آن و بی اعتمادی سهامدارن را بدنبال خواهد داشت.
» محمد | ساعت ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
6
0
پاسخ
بسمه تعالی
جناب دکتر روحانی رییس جمهور محترم
سلام علیکم
به استحضار می رساند اینجانبان سهامداران شرکت پالایشگاه نفت لاوان خواستار پیگیری هرچه سریع تر مسئولین و مدیران صندوق توسعه ملی برای حفظ حقوق پایمال شده بنده و سایر سهامداران در خصوص واریز وجه از پالایش نفت لاوان معادل 3104758 میلیون ریال به صندوق توسعه ملی در سال 92 و کم شدن این وجه از درامد صادراتی نفت کوره این پالایشگاه و به تبع آن کاهش سود هر سهم شرکت برای سال مالی 92 از مبلغ 3022 ریال به 912 ریال می باشیم.
متاسفانه پس از پیگیری های حاصله هیچ شخصی درصندوق توسعه ملی پاسخ گوی نه تنها شرکت بلکه سهامداران هم نیست. علارقم پیگیری های انجام گرفته توسط مدیر عامل اسبق جناب آقای محمد علی دادور و نامه مندرج شده در سامه اطلاع رسانی بازار سرمایه (کدال) در تاریخ 11/05/1393 در خصوص برگرداندن این وجه به حساب پالایشگاه، سهامداران این شرکت همچنان پاسخ قطعی از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده اند.
با توجه به اینکه پالایشگاه هایی که نفت خام را معادل 95 درصد فوب خلیج فارس دریافت می کنند مشمول مفاد جزء یک بند "ح" ماده 84 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نمی باشند. خواهشمند است برای حفظ حقوق سهامداران این وجه به حساب پالایشگاه نفت لاوان ابلاغ گردد.
به اطلاع می رساند بدون برگزاری مجمع و اطلاع سهامداران جناب آقای دادور را برکنار و جناب اخباری را منسوب کرده اند!!!!
قبلا از همکاری شما نهایت قدردانی و تشکر را داریم.


پاسخ:
» ابوالفضل حسینی | ساعت ۱۷:۵ - ۱۳۹۴/۵/۲۴
4
0
پاسخ
جناب روحانی سلام
قانون مجلس در مورد پالایشی ها این است که نرخ نفت و محصولات بر اساس صادرات و واردات همان محصولات حساب شود
ولی وزارت نفت شما چگونه حساب می کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در جریان باشید به برکت شبکه های اجتماعی حدود 7 میلیون سهامدار خبر دارد!!!!
بعنوان حقوقدان بفرمایید اسم این تخلف را چه بگذاریم؟؟
....

پاسخ:
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ