کد خبر: ۱۴۶۴۷۲
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸

گروه طالبان : مذاکرات صلح با آمریکا به پایان رسید / زمان امضا

گروه طالبان : مذاکرات صلح با آمریکا به پایان رسید / زمان امضا

طالبان از پایان مذاکرات صلح با آمریکا و حصول توافق کامل خبر داد و اعلام کرد۱۰ اسفند این توافق در دوحه با حضور کشورهای همسایه،اعضای شورای امنیت و...امضا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورو نیوز ، گروه طالبان بعد از 18 ماه از پایان مذاکرات صلح با آمریکا و حصول توافق کامل خبر داد اما زلمی خلیل زاد نماینده ارشد آمریکا در امور افغانستان تاکید کرده نمی‌توان برای پیروزی در روند صلح هیچ تضمینی داد .

در این میان عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان گفت:‌  29 فوریه (10 اسفند) توافق با آمریکا در دوحه قطر با حضور کشورهای همسایه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل، نمایندگان سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه اروپا و ... نهایی و امضا می‌شود .

وی افزود: قبل از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، طالبان هزار زندانی را آزاد می‌کند و در مقابل آمریکا و دولت افغانستان نیز 5 هزار زندانی این گروه را آزاد خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، این توافق پس از تایید دولت مرکزی ، زمینه برقراری گفتگوهای بین افغانی را فراهم خواهد کرد تا زمینه تشکیل دولتی فراگیر و مورد تایید همه طرف‌های مناقشه ایجاد شود.

بر این اساس، خروج نیروهای خارجی و از جمله نظامیان آمریکایی از افغانستان که همواره از شروط اصلی گروه طالبان برای پیشبرد گفتگوهای صلح با نمایندگان آمریکا بود نیز از دیگر محور‌های کلی توافق صلح عنوان شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ