کد خبر: ۱۴۶۴۸۴
۰:۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹

توسط مدیرعامل، نماینده سهامدار عمده و عضو هیات مدیره:

"قرن" معرفی شد/ عرضه شرکت زیرمجموعه و سیاست تقسیم سود

مدیران و سهامدار عمده پدیده شیمی قرن با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی از سیاست تقسیم سود، زمان عرضه شرکت زیرمجموعه در فرابورس و طرح های توسعه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معارفه شرکت پدیده شیمی قرن بعدازظهر دیروز با اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 100 میلیارد تومانی و در حضور محمدباقر فاضلیان رییس هیات مدیره و نماینده سهامدار عمده، عبدالرضا مظفری مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و فعالان بازار سرمایه در هتل هما برگزار شد.

معرفی شرکت از زبان نماینده سهامدار عمده

فاضلیان با اشاره به اینکه "قرن" پس از یک دهه تلاش به بزرگترین تولید کننده محصولات شوینده در ایران تبدیل شده، گفت: پدیده شیمی قرن طی سال جاری پرفروش ترین برند محصولات شوینده بوده و تا پایان سال به فروش هزار میلیارد تومانی می رسد. چشم انداز شرکت، افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه است.

وی افزود: این شرکت 10 سال پیش با یک سوله هزار متری و زمینی به مساحت 3 هزار متر مربعی مشغول به فعالیت شد و اکنون دارای فضای 20 هزار متر مربعی انبارهای کارخانه، 80 هزار متر مربع کارخانه فعال دارد که بر این اساس می توان وضعیت این شرکت طی 10 سال آتی را متصور بود. ضمن اینکه دومین مرکز تحقیق و توسعه کارخانه به زودی افتتاح می شود.

تاریخچه شرکت

مظفری نیز درخصوص تاریخچه "قرن" گفت: شرکت پدیده شیمی قرن 28 فروردین سال 89 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و از مجموعه شرکت های گروه صنعتی گلرنگ است. موضوع فعالیت تولید محصولات بهداشت خانگی، فردی و البسه است که طیف وسیعی از انواع مایع های لباسشویی،دستشویی، ظرفشویی، نرم کننده و شامپوهای سر و بدن، نرم کننده لباس، سفید کننده و جرم گیر، پاک کننده سطوح،صابون و انواع پودهای دستی و ماشینی شستشوی البسه را شامل می شود.

وی چشم انداز شرکت را افزایش سهم فروش، رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه و ماموریت آن را افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی و برآورده سازی نیازمندی آنها و بهبود سطح کمی و کیفی محصولات با هدف ارتقای بهداشت خانه و خانواده خواند.

این مقام مسئول ادامه داد: سرمایه شرکت طی 6 مرحله افزایش سرمایه از بدو تاسیس اکنون به 100 میلیارد تومان رسیده و شرکت پدیده شیمی پایدار دارای 99.9 درصد سهام و گروه صنعتی گلرنگ، سرمایه گذاری توسعه صنایع پایدار، پدیده شیمی نیلی، پخش پدیده پایدار، تیان گاز استیل و پدیده شیمی غرب  هرکدام با هزار سهم در ترکیب سهامداری حضور دارند. همچنین مالکیت 42.7 درصدی سهام شرکت پدیده شیمی جم را که تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز این شرکت است در اختیار دارد.

سهم از بازار و مهمترین دستاوردها طی دو سال اخیر

مظفری درباره جایگاه شرکت در صنعت توضیح داد: اندازه کل بازار در سال 95 بالغ بر 8.5 هزار میلیارد تومان بوده که طی سال جاری به 18.2 هزار میلیارد تومان رسیده و سهم از بازار این شرکت از 5.02 به 7.96 درصد بر اساس پیش بینی فروش تا پایان سال جاری می رسد. از مهمترین اقدامات و دستاوردها طی دو سال اخیر می‌توان به احداث و بهره‌برداری کارخانه تولید مایعات شوینده در زنجان طی سال گذشته به منظور افزایش ظرفیت تولید و برنامه‌ریزی بهتر در پاسخگویی به نیاز مشتریان، باز طراحی فرآیندهای تولیدی در کارخانه با حذف مخازن ذخیره و استقرار دستگاه های انتقال کارتن در جهت کاهش ضایعات و افزایش بهره‌وری، راه اندازی سیستم پایپینگ، سیستم توزین اتوماتیک و راه اندازی سیستم نظارت و مانیتورینگ مرکزی خطوط ساخت و تولید و تجهیزات فنی اشاره کرد.

شاخص‌های کلیدی

وی عرضه بیش از 130 محصول در قالب بیش از 15 گروه، مالکیت پرفروش ترین برند صنایع شوینده(اکتیو)، بیش از 20 خط تمام اتوماتیک تولید مایعات شوینده، بیش از 70 هزار مترمربع فضای تولید و انبارش، رشد سود خالص 250 درصدی در سال گذشته نسبت به سال 96 و سهم 8 درصد از فروش صنعت شوینده را جزو شاخص‌های کلیدی شرکت پدیده شیمی قرن نام برد.

تامین کنندگان اصلی

مدیرعامل پدیده شیمی قرن عنوان کرد: تامین کنندگان اصلی شرکت شامل شرکت‌های پدیده شیمی غرب، پدیده شیمی جم، سپهر پلاستیک پدیده، Touranto Flavours & Fragrances و Umex ، شرکت های حمل و لجستیک شامل گلرنگ ترابر، IRISL ، بارفرابر پارسیان و اطمینان بار، شرکت های تولیدی شامل پدیده شیمی غرب، پاکریز، گلبن وگلپسند، کانال های فروش هم شامل پخش پدیده پایدار، پخش پدیده نوین، آنیتاسان، افق کوروش و هایپر فامیلی هستند. در بخش تولید و عملیات 80 درصد فعالیت در داخل و 20 درصد فعالیت تولید در برخی محصولات مایعات و پودر شوینده بصورت کارمزدی توسط شرکت های دیگر در حال انجام است. 10 درصد تامین مواد اولیه وارداتی است و 76 درصد مواد اولیه در تولیدات از داخل تامین می شود.

خلاصه اطلاعات مالی

مظفری درخصوص اطلاعات مالی گفت: درآمدهای عملیاتی 6 ماهه سال جاری 474.2 میلیارد تومان بوده که بخش زیادی از درآمد 620.6 میلیارد تومانی شرکت در دوره مالی 97 را پوشش داده است. سود عملیاتی 6 ماهه نیز 144.8 میلیارد تومان بوده که باتوجه به تحقق سود 166.6 میلیارد تومانی طی سال گذشته معادل 87 درصد درآمدهادر این مدت بدست آمده است.همچنین سود خالص محقق شده در پایان نیمه نخست سال جاری در مقایسه با عملکرد سال گذشته رشد چشمگیری داشته و از 143.2 در کل دوره مالی 97 به 128.7 میلیارد تومان طی 6 ماهه رسیده است.

طرح های توسعه آتی و ریسک ها

وی رشد 140 و 287 درصدی درآمدهای عملیاتی و سود خالص نسبت به دوره مشابه قبل و افزایش سرمایه از 60 به 100 میلیارد تومان در آبان سال جاری را جزو عملکرد های مهم شرکت در این دوره خواند و گفت: از طرح های توسعه آتی می توان به برنامه ریزی برای توسعه محصولات، افزایش پوشش مشتری و برنامه افزایش صادرات به میزان ۱۰ درصد از فروش سالانه در افق چشم انداز اشاره کرد. از ریسک ها هم می توان اعمال تحریم ها و تامین مواد اولیه و ادوات، کاهش قدرت خرید خانوارها در سال های اخیر، ورود رقبای بین المللی و نوسانات نرخ ارز و مشکلات تخصیص و خرید را نام برد.

برنامه افزایش سرمایه و سیاست تقسیم سود

این مقام مسئول در خصوص برنامه افزایش سرمایه و سیاست تقسیم سود گفت: فعلا برنامه ریزی در این خصوص نداریم ولی در آینده این امکان وجود دارد.
سیاست تقسیم سود نیز همواره حداکثری است و با توجه به راه اندازی سایت زنجان این سیاست تداوم خواهد داشت. EPS سال آینده 350 تومان برای هر سهم پیش بینی شده است.

عرضه شرکت زیرمجموعه در فرابورس

مظفری در خصوص اطلاعات شرکت پدیده جم نیز گفت: این شرکت در فرابورس پذیرش شد  و اوایل سال آینده عرضه اولیه خواهد شد که مستقلاً اطلاعات مالی آن در کدال درج خواهد شد.

تامین مواد اولیه

محسن صادق بیان عضو هیات مدیره درخصوص تامین مواد اولیه گفت: تا انتهای تیر سال 99 عمده مواد اولیه تامین شده، اسانس ها از کشورهای اروپایی و مواد اولیه از چین و برخی کشورهای اروپا تامین می شود، برخی تامین کنندگان اروپایی بصورت مستقیم جنس‌ نمی فروشند ولی با راه اندازی دفاتر، مواد اولیه را بصورت غیر مستقیم وارد می کنیم و حتی یک روز خط تولید تعطیل نشده است.

مقاصد صادراتی

وی در خصوص مقاصد صادراتی توضیح داد: در حال حاضر صادرات به کشورهای قطر، عراق، ارمنستان و کشورهای CIS درحال انجام است و برنامه تعلق پوشش 10 سبد فروش به صادرات طی سه سال آینده در دستور کار است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ