کد خبر: ۱۴۶۴۹۴
۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹

شرایط عرضه بلوک ۶۹ و ۲۶ درصدی

شرایط عرضه بلوک ۶۹ و ۲۶ درصدی "شفا" و زیرمجموعه "وبانک"

شرایط عرضه بلوک ۶۹.۱۵ و ۲۶.۶۷ درصدی سهام دو شرکت سرمایه گذاری شفادارو و سرمایه گذاری توسعه ملی هم در آخرین روز کاری سال اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک ملی که در آخرین روز سال جاری برای سومین بار در سه سال اخیر برنامه فروش بلوک مدیریتی و 63 درصدی "وبانک" را به ارزش 18.8 هزار میلیارد تومان در پیش گرفته ،به طور مستقیم و غیر مستقیم ، آماده فروش بلوک 69.15 و 26.67 درصدی شفادارو و سرمایه گذاری توسعه ملی شد.

براین اساس، شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا ( از زیرمجموعه های بانک ملی) درصدد است بلوک 69.15 درصدی سهام سرمایه گذاری شفا دارو را بطور یکجا و نقد در بازار دوم بورس به فروش برساند تا در صورت انجام از درصد مالکیت کاهش دهد.

به این ترتیب، مقرر شده 815 میلیون و 630 هزار و 515 سهم در نماد "شفا" روز چهارشنبه 28 اسفند ماه از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 35294 ریال و ارزش پایه کل 2.8 هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

همچنین بانک ملی در نظر دارد بلوک 26.67 درصدی سهام سرمایه گذاری توسعه ملی را بطور یکجا و نقد در بازار اول بورس به فروش برساند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به این ترتیب، مقرر شده یک میلیارد و 200 میلیون و 123 هزار و 480 سهم در نماد " وتوسم" از طریق کارگزاری بانک ملی روز چهارشنبه 28 اسفندماه عرضه شود.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم 8246 ریال و ارزش پایه کل 989.6 میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی هستند که 10 درصد ارزش سهام مورد معامله اساس قیمت پایه را نقد یا بصورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط( به مدت حداقل دو ماه از تاریخ عرضه) از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به شرکت بورس ارائه کنند‌.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ