کد خبر: ۱۴۶۵۱
۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۵/۲۴

تعدیل منفی ۷۶ درصدی باعث توقف نماد یک سهم نوسانی شد
قبل از شروع معاملات امروز:

تعدیل منفی ۷۶ درصدی باعث توقف نماد یک سهم نوسانی شد

تعدیل منفی ۷۶ درصدی سود سال جاری و تحقق زیان ۱۴۵ ریالی هر سهم طی سه ماه اول باعث توقف نماد یک سهم نوسانی در قبل از شروع معاملات امروز شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نماد شرکت ایران‌ تایر که با سرمایه بیش از 28.6 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد ، امروز قبل از شروع داد و ستد به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم بسته شد که ناشی از اعلام سود جدید سال مالی اسفند 94 براساس عملکرد واقعی ۳ ماهه (حسابرسی نشده) بود.

براساس این گزارش، "پتایر" سود هر سهم را 300 ریال پیش بینی کرده بود اما در عملکرد سه ماه این سود را با 76 درصد کاهش به 71 ریال رسانده و از سوی دیگر در سه ماهه نه تنها حتی یک ریال از این سود را محقق نکرده بلکه برای هر سهم 145 ریال زیان محقق کرده است.

دلایل این رویداد ناخوشایند کاهش در فروش علی رغم افزایش تناژ فروش به دلیل کاهش نرخ فروش هر کیلوگرم محصول تایر، کاهش در بهای تمام شده کالای فروش رفته علی رغم افزایش تناژ تولید به دلیل کاهش 15 درصدی در نرخ خرید مواد اولیه و کاهش در هزینه های مالی به دلیل تسویه تسهیلات سلف دریافتی از اشخاص در 4 ماهه اول سال مالی اعلام شده است .

سهام این شرکت طی 6 ماه اخیر به دلیل افت قیمت هر سهم از 3431 به 2501 ریال ، با زیان 26 درصدی مواجه شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ