کد خبر: ۱۴۶۵۴۶
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰

پیش بینی حضور بیش از۵۰ درصدی مردم در انتخابات/ امکان جابجایی رای دهندگان
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

پیش بینی حضور بیش از۵۰ درصدی مردم در انتخابات/ امکان جابجایی رای دهندگان

سخنگوی شورای نگهبان با اعلام اینکه در جابه‌جایی رأی‌دهندگان در حوزه‌های انتخابیه منع قانونی نیست پیش‌بینی کرد مشارکت مردم در یازدهمین انتخابات مجلس بیش از ۵۰ درصد باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباسعلی کدخدایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اعلام اینکه قوانین شورای نگهبان را مکلف کرده نظارت بر انتخابات را داشته باشد گفت: از مرحله بررسی صلاحیت‌ها عبور کرده و ناظران آماده اند تا دوم اسفند با نگاه تیزبین از حق‌الناس پاسداری و در صورت مشاهده تخلفات گزارش‌ دهند .

وی ادامه داد: شورای نگهبان تابع قوانین مقرراتی است که نمایندگان وضع کرده اند. عملکرد این شورا و شکل گیری مجالس و ریاست جمهوری در ادوار گذشته نشان می دهد شورای نگهبان هیچ گاه نگاه سیاسی نداشته و نسبت به جناح های سیاسی با چشمان بسته قضاوت می کند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه صلاحیت جدیدی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و شایعه روزهای اخیر تکذیب می شود ، پیش‌بینی کرد مشارکت مردم در یازدهمین انتخابات مجلس بیش از 50 درصد باشد .

کدخدایی افزود: در جابه‌جایی رأی‌دهندگان در حوزه‌های انتخابیه منع قانونی نیست اما اگر احساس شود تعداد آراء موثر است، قطعاً برخورد می‌ شود. از سوی دیگر مردم از طریق دسترسی به سامانه "مردم‌ناظر" و دسترسی  به تلفن همراه و کامپیوتر می‌توانند اقدام به ارسال گزارش کنند. در مدت کوتاه  راه‌اندازی این سامانه ، گزارش های زیادی دریافت شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ