کد خبر: ۱۴۶۵۶۷
۱۶:۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲

آمریکا جنتی و ۴ عضو دیگر شورای نگهبان را تحریم کرد

آمریکا جنتی و ۴ عضو دیگر شورای نگهبان را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا با نظر به انتخابات مجلس ایران تحریم‌هایی جدید علیه پنج عضو شورای نگهبان و کمیته نظارت بر انتخابات مقرر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از دویچه وله، وزارت خزانه‌داری اعلام کرد: تحریم‌هایی علیه پنج مقام ایرانی مقرر کرده که مسئول بررسی صلاحیت نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس هستند و صلاحیت هزاران نفر را که خواستار شرکت در انتخابات بوده‌اند رد کرده‌اند.

از جمله مقام‌های تحریم شده احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است که از سوی آمریکا به عنوان یکی از مسئولان مهم عدم برگزاری انتخابات آزاد در ایران شناخته شده است.افراد تحریم شده دیگر شامل عباسعلی کدخدایی، سیامک ره‌پیک، محمد حسن صادقی مقدم و محمد یزدی که همگی عضو شورای نگهبان و کمیته نظارت بر انتخابات هستند، می شود.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت ترامپ دستکاری در انتخابات به نفع برنامه شرورانه رژیم را برنمی‌تابد و این اقدام مقامات ارشد رژیم را افشا می‌کند که مسئول مسدود کردن راه مردم ایران برای انتخاب آزادانه رهبران‌ هستند. تحریم مقامات فوق شامل مسدود کردن دارایی‌های آنها در آمریکا و ممنوعیت انجام معامله با آنها می‌شود.

برایان هوک سرپرست گروه ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: وقتی رژیم ایران از پیش نیمی از نامزدهای انتخاباتی را رد صلاحیت می‌کند، انتخابات در ایران چیزی نیست مگر نمایش سیاسی به همین دلیل میلیون‌ها ایرانی تصمیم گرفته‌اند رأی ندهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ