کد خبر: ۱۴۶۵۸۷
۱:۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۳

ممنوعیت پرواز خطوط ایران به عراق و کویت و احتمالا
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد:

ممنوعیت پرواز خطوط ایران به عراق و کویت و احتمالا" افغانستان

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از عدم امکان پرواز و مسافرت ایرانی ها به عراق و کویت به دلیل ویروس کرونا خبر داد و و اعلام کرد افغانستان هنوز نامه‌ای ارسال نداده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار اخبار رسمی مبنی بر فوت چند نفر به دلیل ویروس کرونا ، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به نامه وزیر بهداشت عراق مبنی بر تعلیق ورود ایرانیان به فارس گفت : با توجه به عدم صدور ویزای عراق ، پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فقط بابت انتقال اتباع عراقی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در نامه وزیر بهداشت عراق هم قید شده اتباع عراقی مقیم ایران می‌توانند با رعایت شرایط قرنطینه وارد عراق شوند اما در مقصد، قرنطینه و معاینه می‌شوند. در این راستا پرواز شرکت‌های هواپیمایی به صورت محدود به عراق انجام می‌شود اما فقط برای انتقال مسافران عراقی و البته مقامات دیپلماتیک است.

این مقام مسئول افزود: همچنین طبق نامه وزارت کشور عراق، صدور ویزا فعلا برای ایرانیان متوقف شد. ممنوعیتی برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به عراق صادر نشده و فقط مسافران به غیر از مقامات و مسؤولان دیپلماتیک امکان ورود به عراق را ندارند. درحال حاضر شرکت‌هایی چون ماهان،‌ ایران‌ایر و آتا به عراق پرواز دارند.

اسعدی سامانی ادامه داد: افغانستان هنوز به صورت کتبی بابت تعلیق ورود مسافران ایرانی نامه‌ای ارسال نکرده و کویت هم شفاها ممنوعیت پرواز را اعلام کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ