کد خبر: ۱۴۶۵۹۲
۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۳

ریل معدن تیپ R۱۸ در ذوب آهن تولید شد / صرفه جویی ارزی ۱۰ میلیون دلاری

ریل معدن تیپ R۱۸ در ذوب آهن تولید شد / صرفه جویی ارزی ۱۰ میلیون دلاری

شرکت ذوب آهن پس از تولید انبوه انواع ریل های مورد نیاز راه آهن سراسری و مترو، ریل معدن تیپ R۱۸ ویژه استفاده در معادن را تولید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب آهن گفت : تولید ریل معدن تیپ R18 در راستای برآورده کردن نیاز معادن، تنوع بخشی به سبد محصولات تولیدی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر در دستور کار "ذوب" قرار گرفته است.

وی افزود: تولید این ریل با بهره گیری از استانداردهای معتبر اروپایی و منطبق با کلیه شرایط، مشخصات فنی و درخواستی مشتری انجام پذیرفت و در فرآیند تولید آن، تمامی مراحل کار ازجمله ریخته گری شمش با برند مورد نیاز در بخش فولادسازی، طراحی کالیبراسیون و هادی، تراش و آماده سازی غلتک ها و دیگر قطعات فناوری خط تولید صورت پذیرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلیه مراحل طراحی و تولید این محصول منطبق با الزامات استاندارد ISO 9001 انجام پذیرفته،تصریح کرد: این نوع ریل پیش از این از خارج و بعضاً با کیفیت نامناسب وارد می شد که تولید آن ضمن تأمین کامل نیاز معادن به ریل های کیفی مورد نیاز، صرفه جویی ارزی قابل توجهی نیز در پی دارد.

یوسف زاده ادامه داد: این نوع ریل به دلیل خاص بودن کمیاب است. هر چه مقطع ریل تولیدی نازک تر باشد، تولید آن سخت تر می شود و در نتیجه تیراژ تولید پایین می آید بنابراین اکثر کارخانه های دنیا رغبتی برای تولید آن ندارند اما ذوب آهن با تکیه بر دانش فنی متخصصان ریل معدن را تولید کرد. بر اساس اعلام نیاز معادن به محصول ریل معدن و دستور مدیرعامل مبنی بر تولید این محصول ویژه، طراحی و تولید آن از اویل دی ماه در دستور کار قرار گرفت و همزمان با 22 بهمن ماه تولید این محصول خاص با موفقیت انجام پذیرفت  که در این مدت کوتاه یک رکورد بشمار می رود.

وی عنوان کرد: معادن بصورت کلی به دو پروفیل آرک و ریل معدن نیاز دارند. اکثر معادن در گذشته از محصولات نا ایمن و فاقد کیفیت استفاده می کردند اما با تولید آرک معدن حدود 5 هزار تن توسط ذوب آهن در سال بصورت کاملاً حرفه ای پس از صنعت ساختمان ،ایمنی معادن نیز با محصولات استاندارد تامین می شود.

یوسف زاده با اشاره به اینکه پروفیلی وجود ندارد که ذوب آهن توان تولید آن را نداشته باشد، توضیح داد: تولید آرک معدن تاکنون 10 میلیون دلار صرفه جویی ارزی و تولید ریل معدن نیز ارز آوری بالایی در پی دارد. ریل معدن برای تردد واگن های حمل موادمعدنی و در سطوح مورد استفاده قرار می گیرد و آرک معدن در سقف معادن برای جلوگیری از ریزش های احتمالی بکار می رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ