کد خبر: ۱۴۶۶۰۷
۱۲:۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۳

طالبان: آمریکا پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می‌شود

طالبان: آمریکا پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می‌شود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پس از امضای توافقنامه موسوم به آغاز طرح ۷ روزه کاهش خشونت در افغانستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، سهیل شاهین در توئیتر اعلام کرد:پس از مذاکرات طولانی بین تیم‌های مذاکراتی طالبان و آمریکا توافقنامه موسوم به آغاز طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان،کامل شده و ۲۹ فوریه ماه جاری در دوحه امضا شده و پس از آن نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

وی افزود: در این مراسم هیئت‌های تعدادی از کشورها و سازمان‌های جهانی به‌عنوان شاهد و ناظر شرکت می‌کنند.بر اساس این توافقنامه، تمام نیروهای خارجی از افغانستان خارج شده و اشغال پایان می‌یابد. همچنین به کسی اجازه داده نمی‌شود که خاک افغانستان را بر خلاف دیگران استفاده کند.

براساس این گزارش ،طالبان در حالی از خروج آمریکا از افغانستان سخن می‌گوید که تاکنون مقامات آمریکایی درباره آن اظهارنظری نکرده‌اند. به‌طوری که دبیرکل ناتو نیز در نشست اخیر وزرای دفاع در بروکسل گفته بود نیروهای این ائتلاف فعلا برنامه‌ای برای خروج از افغانستان ندارند.چندی پیش نیز در جریان مذاکرات دوحه، طالبان با انتقاد از اظهارات متناقض مقامات آمریکایی، زیاده‌خواهی آمریکا را عامل اصلی شکست این مذاکرات خوانده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ