کد خبر: ۱۴۶۶۱۲
۱۳:۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۳

شرایط اقتصادی رو به بهبود است / امیدوار به کاهش تورم
رئیس سازمان برنامه و بودجه :

شرایط اقتصادی رو به بهبود است / امیدوار به کاهش تورم

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اعلام مثبت شدن رشد اقتصادی ایران در آمار‌های صندوق جهانی پول گفت: تورم بهمن هم در دو حالت نقطه به نقطه و سالانه رو به کاهش است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، محمدباقر نوبخت گفت: براساس آمار‌های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، رشد ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت اعلام شده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار‌های مرکز آمار در اول اسفند ، تورم بهمن هم به صورت نقطه به نقطه و هم به صورت سالانه رو به کاهش است. هر چند به شرایط مطلوب دست نیافته ایم اما امیدواریم در سال آینده با همکاری مجلس مقتدر ، آمار‌ها بهتر شود. پس از تحریم‌های مجدد و تشدید به اقتصاد ایران شوک وارد شد اما از این وضعیت عبور کرده و شرایط اقتصادی رو به بهبود است.

نوبخت درباره کرونا نیز هم توضیح داد: به سعید نمکی وزیر بهداشت که از همکاران سازمان برنامه و بودجه بوده اطلاع داده شد که هر میزان اعتبار لازم باشد به منظور تجهیز، پیشگیری و مقابله با این بیماری در اختیار قرار خواهیم داد. همان گونه که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل هزینه کرده ایم در این زمینه نیز هزینه خوهیم کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ